Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellpulken vs Piteraq pulkbag og bedding


Anbefalte innlegg

Noen som har erfart hva som er best? Jeg føler Fjellpulken sin bag og bedding virker mer solid en Piteraq sin? Når man skal løfte og håndtere bag hit og dit. Beddingen til Fjellpulken syns jeg også virket litt mer solid.

Tenker for bruk i Paris pulk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan ikke svare annet enn at jeg har herjet mye med min Piteraq HD og den har ingen skavanker enda. Og så foretrekker jeg den noe mer nøytrale blå enn de ekstremt skrikende fargen på FP sin.

Hvordan er de i vekt i forhold til hverandre? Det skiller vel neppe mange nok gram til at det er noe å tenke på ifm pulktur uansett vil jeg tro...



5a9eb2160c36a_fjellp-_MG_9989.thumb.jpg.8eab68d23db830c28fc4db15d4836b7a.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

min piteraq bedding er en eldre modell av mye kraftigere stoff enn de nye, så her kan jeg ikke hjelpe deg - men fjellpulken sin har mange flere lommer og andre finurlige løsninger som gjør at den nå står øverst på ønskelista selv om jeg på ingen måte har bruk for den...  Pulkbagen til fjellpulken er jeg ikke veldig fornøyd med, min har fått mange hull på få år. og det at glidelåsen er bøyd gjør av man ofte må dytte og dra mye i innholdet for å få lukket igjen - ikke like lett med votter på. Og den idiotiske snøreenden var bare i veien, så den har jeg sydd om til bensinrom med glidelås. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...
Tor-Erik-L-77 skrev (På 7.3.2018 den 20.40):

Kjenner ikke til FP sin men om det er samme stoff som i pulk bagene så er de vanntette, det vil jeg si er en fordel fordi piteraq sin er veldig langt unna vanntett - ikke vann avvisende en gang. Men det er uansett litt marginalt...

FP sine bag'er vanntette? Eg hadde en hel bekk inne i min bag sist helg etter at det skvulpet inn en liter eller to ved vading🙄 Og er beddingene, uansett produsent, like (lite) tette er det jo bare å glemme å ha downmat og sovepose pakket klar ...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Likse skrev (2 timer siden):

Exped sin bedding er vanntett.

Nja... Fra ymse specs rundtforbi der den selges:

- Værbestandig, vanntett materiale med tapede sømmer og vannavvisende glidelås

- 7 lommer, 2 store og 5 mindre lommer med vannavvisende glidelås

- Festeløkker, 8 festeløkker for feste av snøspade, teltpose eller lignende

- Den er laget av 210D Oxfordnylon, er vannavvisende, og har vannavvisende glidelåser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.