Gå til innhold
  • Bli medlem

Hva har du kjøpt eller solgt brukt nå?


nesning

Anbefalte innlegg

Jeg har solgt Isbjørn sovepose, Meindl skistøvler og har en avtale om salg av kajakk. Har diverse liggende ute også, og noe som er sortert til loppis og leveres der neste uke. 2 stk Helsport Alta ble gitt bort forrige uke til noen som trengte dem langt mer enn meg. 

Og så har jeg kjøpt nye ski og støvler på Finn, ingen av delene brukt i noen grad, men det teller vel litt likevel. ;)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 1 måned senere...

...og nå også en Fjällräven Nordic Heater lue, også til en hyggelig pris. Så lovende ut for en frysepinn. 

Men nå må jeg slutte å surfe på finn, tror jeg. Men skal snart legge ut Arcteryx Bora 80 for salg. 

Endret av varmtvann
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Da har Kvitebjørn flytta ut. Det gikk kjapt, annonsen lå bare et par timer på finn.no.

Da er blir spørsmålet hva den evt. skal erstattes med. Tanken er en litt mindre kajakk som jeg evt kan "leke" litt mer med og jr. kan vokse inn i.

Kvitebjørn i forgrunnen, Blåhvalen (i midten) beholdes som turkajakk.

image.png.cd71bb00bdf9b202759bf062749e00c6.png

 

Endret av Terka
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Solgt mitt helsport Nordmarka 2  Og Svalbard 3 extreme. Erstattet disse med ett brukt 2017 reinsfjell 2 pro. Prøveoppsatt i stuen og ser veldig bra ut. Spent på liggelengde med soveposen på, kan bli sånn akkurat. Vekten er på 3,4kg inkl alt, langt over oppgitt vekt på nett(2,95). Litt skuffende men det er fortsatt mye lettere enn mitt Svalbard og det er dette behovet det skal dekke. Turer med jentungen, komfortturer og rolige vinterturet. Planen var ett nytt tunelltelt Mtp fortelt og pulk men kuppel har Sine fordeler ellers. 

B9A77D3B-45CE-4F01-807B-4FC64A53E2BC.jpeg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Johanks skrev (12 timer siden):

Solgt mitt helsport Nordmarka 2  Og Svalbard 3 extreme. Erstattet disse med ett brukt 2017 reinsfjell 2 pro. Prøveoppsatt i stuen og ser veldig bra ut. Spent på liggelengde med soveposen på, kan bli sånn akkurat. Vekten er på 3,4kg inkl alt, langt over oppgitt vekt på nett(2,95). Litt skuffende men det er fortsatt mye lettere enn mitt Svalbard og det er dette behovet det skal dekke. Turer med jentungen, komfortturer og rolige vinterturet. Planen var ett nytt tunelltelt Mtp fortelt og pulk men kuppel har Sine fordeler ellers. 

B9A77D3B-45CE-4F01-807B-4FC64A53E2BC.jpeg

Dette teltet står oppgitt med en vekt på 3.44kg hos Helsport.no, så vekten er innenfor. Noen nettbutikker oppgir andre tall enn produsentene, derfor lønner det seg å besøke produsentens nettsider for å lese deres detaljer om det aktuelle produktet. Dessverre, så kan mål og vekt være noe annet enn produsentenes oppgitte detaljer også.  

Jeg har et Reinsfjell Pro 3, 2017-modell, og det veier 100g mindre enn oppgitt vekt hos produsenten. (Oppgitt vekt var den samme i 2017 som nå)

Mitt Ringstind Pro 2, 2017-modell, veiet mer enn oppgitt vekt hos produsenten. 

Målene på mitt Hilleberg Soulo virker å være mindre enn skissene tilsier. Det er forvirrende at man ikke kan stole på produsentene og nettbutikkenes spesifikke detaljer. 

 

Uansett, du har fått deg et solid og flott telt. Du kan snu din skuffelse til lettelse når det gjelder vekt. 

Endret av Gjest
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
  • 4 uker senere...
Bjørnar Mo skrev (11 timer siden):

Skulle gjerne handlet de 105 nye settene. billig pr stk hvis man regner ut fra 15k, så blir det 143,- stk. Nypris ligger på alt fra 700-1000,-

Kunne fint donert en del av de til slike gratis utlånssteder(Frivilligsentralen o.lign), og solgt noen billig på Finn.no uten å tape penger :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 3 måneder senere...
  • 1 måned senere...
varmtvann skrev (15 timer siden):

Sitter veldig langt inne å si det høyt, men jeg har kjøpt et Hilleberg Tarra. Sneket inn i huset og lagret ute av syne for Bedre Halvdel. 

Ingenting som den følelsen når de finner det ut og man prøver seg på klassikeren: 

«ja, men kjære deg. Dette teltet har vi jo hatt hele tiden....» 

Skuffelsen er stor når de gjennomskuer deg lenge før forklaringen har begynt. 

 

 

 

  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

jevne skrev (1 time siden):

Ingenting som den følelsen når de finner det ut og man prøver seg på klassikeren: 

«ja, men kjære deg. Dette teltet har vi jo hatt hele tiden....» 

Skuffelsen er stor når de gjennomskuer deg lenge før forklaringen har begynt. 

 

 

 

😁

En av utfordringene nå er hvordan få satt det opp i stua uten å bli oppdaget før jeg drar på tur på torsdag... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

varmtvann skrev (4 timer siden):

😁

En av utfordringene nå er hvordan få satt det opp i stua uten å bli oppdaget før jeg drar på tur på torsdag... 

Den utfordringen kan kanskje bli litt lei...

Men om du ikke får det opp på forhånd, frykt ikke, bare ha en plan for oppsettet. Jeg rakk ikke teste oppsetter på mitt, men jeg fikk det opp raskere enn turkompisen min fikk opp sitt Svalbard som han hadde hatt i 10 år. Dette var på snø i mørket. Pass på at de 4 pluggfestene til forteltene er "direkte forankret", dvs plugget slik at de drar duken ned mot bakken. Jeg prøvde med "snøplugg med snor", da ble det vanskelig å få optimal vinkel som dro duken ned. Sett på låsenhempen på glidelåsene om det blåser (mye). 

God tur!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omnilite skrev (På 29.3.2021 den 12.42):

Den utfordringen kan kanskje bli litt lei...

Men om du ikke får det opp på forhånd, frykt ikke, bare ha en plan for oppsettet. Jeg rakk ikke teste oppsetter på mitt, men jeg fikk det opp raskere enn turkompisen min fikk opp sitt Svalbard som han hadde hatt i 10 år. Dette var på snø i mørket. Pass på at de 4 pluggfestene til forteltene er "direkte forankret", dvs plugget slik at de drar duken ned mot bakken. Jeg prøvde med "snøplugg med snor", da ble det vanskelig å få optimal vinkel som dro duken ned. Sett på låsenhempen på glidelåsene om det blåser (mye). 

God tur!

Takk! Høres bra ut. Jeg har også en ide om at jeg kan teste den ved parkeringsplassen... og det er meldt bra vær/lite vind. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 10 måneder senere...

Da har jeg handlet brukt GoPro-kamera, av den skikkelig gamle sorten - Hero black 3+. Jeg drepte det forrige og har kjøpt nytt, men de endret formen sånn at jeg hadde liggende en del utstyr som jeg ikke kunne bruke på det nye. Med backpack så holdt også det gamle lenger på strømmen – nå har jeg også enda flere ekstrabatterier enn før. Så kan jeg få bilder fra to ulike vinkler når jeg padler, jeg har ett som jeg kan ha i domen og da bilder over/under vann samtidig, i det hele tatt ganske fornøyd. 😄 Blir artig å kunne gjøre det igjen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Da har jeg "kjøpt" meg en godt brukt 26" MTB til den nette sum av kr 0,- 

Har smurt opp og tunet alle lager og ledd, og la i fire hundrelapper i nytt kjede, bremser og slanger. Og vipps har jeg en helt grei sykkel dedikert til litt uvøren vinterbruk.

 

IMG_7559.jpg

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.