Gå til innhold
  • Bli medlem

t-comfort Voksipose


Anbefalte innlegg

Hei!

Lurer på om det er noen som bruker voksipose som sovepose til kidz'n? Komtil å tenke på at den må vel kan brukse på linje med en sovepose til en viss grad.. 

Bruker jervenduk(hunter) utenpå men ble litt nysjerrig på dette :) 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Mareng

Har brukt den ja. Men hun krøp utav i løpet av natten, og den er litt trangere omkring armer enn en sovepose. Funket bare sånn halvveis greit.

Jeg kledde ungene i tykt ull fra topp til tå, for det kommer mye kald luft ned i posen når de beveger seg, og glidelås har ikke klaff. Den fungerer bedre i en vogn.

Men kan hende det fungerer bedre for dere.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Etter flere anbefalinger her på forumet kjøpte jeg mountain hardwear mountain goat til begge våre.

Men den har ikke engang nakkekrave/halstetting, så jeg er vel ikke så veldig fornøyd med det valget....

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 timer siden, Jonas1986 skrev:

Hei!

Lurer på om det er noen som bruker voksipose som sovepose til kidz'n? Komtil å tenke på at den må vel kan brukse på linje med en sovepose til en viss grad.. 

Bruker jervenduk(hunter) utenpå men ble litt nysjerrig på dette :) 

 

Hei,

Har brukt Vokse pose til begge ungene våre det første året de var med på tur. 
Nå finnes det jo flere varianter av Voksi poser. Men mine erfaringer er positive. Eneste aberet er at det ikke er noe god mulighet for å få "lukke" posen. Har på de kaldeste nettene brukt dunvesten min rundt posen øverst, for å "lukke" den. Begge ungene mine har sovet dupp ute i "alle" slags vær. Og vi har vel vært ned mot et par minus på telttur med Voksipose. Som regel så har de vært så varme at de har krøpet seg litt ut av posen. Reduserte mengde klær, og begge to lå fint i posen. Har strammet hetten litt så de ikke aker seg ut av den. 
De kaldeste nettene så har jeg lagt en jerven duk over begge ungene. 

Hva T-comfort er. hakke peil. Men trolig 10-12 minus uten problemer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Supert, de har jo forsåvidt sovet dupp på opptil 4 timer i vogn både hjemme og i barnehagen alle tre. Også på kaldeste vinteren.. Var i om jeg skulle kjøpe han egen sovepose eller om han skulle få bruke voksiposen til han vokser fra den. Men med 3 kidz i hver sin pose og jervenduk(foret utenpå bør det ikke være noe problem, uansett om det fort blir -20 i april her under polarsirkelen :) 

 

Jeg er så skeptisk til isbjørn sine poser ene og alene at jeg har et inntrykk av at de tar veldig stor plass. Tenker at de to største(4 og 6 år)skal kan bære soveposen og liggeunderlaget sitt selv.

Er det noen som kan bekrefte eller avkrefte det ?

5 timer siden, Mareng skrev:

Har brukt den ja. Men hun krøp utav i løpet av natten, og den er litt trangere omkring armer enn en sovepose. Funket bare sånn halvveis greit.

Jeg kledde ungene i tykt ull fra topp til tå, for det kommer mye kald luft ned i posen når de beveger seg, og glidelås har ikke klaff. Den fungerer bedre i en vogn.

Men kan hende det fungerer bedre for der

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.