Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger jeg ha med reservedeler til MSR Dragonfly på tur?


kjetilkl

Anbefalte innlegg

Noen som har ødelagt pumpe eller andre deler på en MSR Dragonfly? Skal på en 9-dagerstur og lurer på om jeg trenger å kjøpe rep.sett eller ekstra pumpe og ha med? Koster jo skjorta, bortimot tusenlappen for begge deler.... Har forøvrig kjøpt repsettet, men vet ikke om jeg gidder å drasse med hele boksen.... Angrer litt på at jeg ikke kjøpte pumpa istedet for det er sikkert den som ryker :lol:

Noen erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ikke hatt problemer med min Dragonfly i det hele tatt, men pumpa er et svakt punkt. Har forsøkt å kjøpe fra E-bay men ikke funnet den noe særlig billigere der heller.

Jeg kjøpte meg i stedet en MSR gassbrenner til 200,- (!) på Oslo Sportslager, og bruker denne i reserve. Eller omvendt. Etter at jeg kjøpte den er den blitt den eneste jeg har med på sommertur. Den veier bare 86 gram og koker vann kjappere enn svint! Har aldri opplevd en slik effekt som denne lille tassen gir, og den har veldig god regulering av effekten.

http://www.msrcorp.com/stoves/pocket_rocket.asp

Er klar over at det ikke er akkurat det du spør etter, men kanskje du bør vurdere å ha med en liten gassboks og noe slikt i stedet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har sjølv gode erfaringar med MSR Dragonfly, omtrent ingen problem dei 3 åra eg har hatt den. Til ein lengre tur vinterstid kjøpte eg meg rep.settet, men hadde også ein annan primus i reserve. Sommarstid og andre gonger det ikkje er heilt nødvendig med ein primus (for snøsmelting etc), så har eg ikkje alltid med rep.settet. Det har hendt at pakkningen i pumpa må smørast, så det er greit å ha med den tuba med olje og det som ellers følger med primusen (tenker ikkje på rep.settet, men det som orginalt følg med).

Når det gjeld pumpa, så kan eg tenka meg at eit hardt slag kan få fatale følger. Difor (og av andre grunner også) så tar eg alltid pumpa av flaska under transport, då eg trur den er meir beskytta i primusposen. Det er vel to ulike typer pumper, den gamle og den "nye". Kom vel ny versjon for 1-2 år sidan. Eg har den gamle versjonen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.