Gå til innhold
  • Bli medlem

Sy eller kjøpe?


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Ønsker med et tynt syntetteppe/quilt over soveposen til bruk under visse værforhold. Det utvider temperaturområdet samt beskytter mot kondens. Bør være rektangulært, i hvertfall dekke soveposen.

Hvor kan slikt ev kjøpes? Må jeg få kona til å sy?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Jan@ skrev:

Ønsker med et tynt syntetteppe/quilt over soveposen til bruk under visse værforhold. Det utvider temperaturområdet samt beskytter mot kondens. Bør være rektangulært, i hvertfall dekke soveposen.

Hvor kan slikt ev kjøpes? Må jeg få kona til å sy?

Hva med grevlingtrekk? Jeg bruker et slikt på dunposene når jeg ligger ute / under tarp. Funker ypperlig. 

https://www.magasinet.no/mammut-grevling-emt-bivuakkpose-soveposetrekk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Takk for innspillet @whistler

Jeg fikk i mot grevling fra min ungdomstid da jeg opplevde mye kondens mellom ytterstoffet og grevlingen. Denne var fra Ajungilak riktig nok, men den var for tett. Til bruk under tarp er den nok konge 😊

Ønsket mitt er at min svette og kondensen legger seg på det ytterste laget, dvs syntetquilten. Det blir i telt så jeg trenger kun beskyttelsen og den ekstra isolasjonen på toppen. 

Jeg kan tre en lakenpose utvendig som fanger opp endel, samtidig som den puster.

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grevlingtrekket som selges i dag har helt annet stoff på oversiden og puster godt.

Jeg tror du må ha noe som går rundt. Et "teppe" over vil nok skli av rimelig fort. En enkel lakenpose i bomull vil helt sikkert gjøre nytten :-)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Jeg tenkte noe som dekker sidene også, og enig i at det kan skli av under natten. En rektangulær lakenpose er videre enn fasongsydd. Mye mulig jeg går for det 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Denne er ypperlige til å tre utenpå soveposen da den er i Dupont hulfiber (syntet) som ikke trekker vann. Til vinterbruk vil jeg prøve denne, men til fuktige høstnetter vurderer jeg bomull eller silke. Det blir å prøve seg frem.

r3p5g2iiwzjsdg9ttmzt

Endret av Turlyst
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.