Gå til innhold
  • Bli medlem

Ideer til dansker tur.


chrland

Anbefalte innlegg

Jeg skal på fjell tur sidst i august med 2 – 3 kammerater, men mangler nogle ideer til lokation.

Sidste år var vi 4 dage med telt i Langsua med start/slut ved Liomseter. Det var en fin tur og let gået. :)

Turen skal have start/stop samme sted, ca 45 km og kunne gås på 3 dage.

Afstand fra Oslo på max 5 timer i bil. Vi kommer fra København gennem Sverige.
Det vil være et plus, hvis der er åbne hytter i området, hvis vejret bliver dårlig.

Jeg har selv tænkt på Ringebufjellet eller Femundsmarke.

Andre ideer til rundtur som vi kan gå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er mye å velge i mellom så lenge du er åpen for 5 timers kjæring fra Oslo. Da har du Jotunheimen, femundsmarka, Hardangervidda, setestalsheiene og flere. Da vil jeg nesten anbefale og se på kartet for å se hva som frister mest i forhold til muligheter for en topplue på ruta samt det og ikke ha for tunggått terreng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet er næsten at der er for mange muligheder, så jeg har brug for hjælp til at finde de fine tur/ruter som kan anbefales.
Vi skal gå sidste uge i august, og det vil være fint hvis vi ikke møder for mange folk (gerne mennesketomt).
Når man sidder i Danmark og ikke er stedkendt i Norge er det vanskeligt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Langsua er snilt terreng. Tilsvarende vil dere finne på begge sider av Espedalsvannet og over mot Skåbu og Valdresfløya. På andre siden av Gudbrandsdalen vil Ringebu (Venabygdsfjellet) tilby det samme. Ønsker dere ett nivå opp (litt mer høyfjell og steinete) så vurdere Rondane. Alle steder kan "rundturer" lages. Se turtips på  www.ut.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.