Gå til innhold
Tor-Erik-L-77

Multiløsning - vanntett beddding!

Anbefalte innlegg

Jeg ser ikke poenget med å lempe et slikt flak på toppen av pulken. Stabilitetsmessig er det ubrukbart. Ikke bare heves tyngdepunktet, men vekten er fordelt over et stort område ut over selve bredden på pulken. Jo det kan fungere i løyper og flate vidder, men der ferdes sjelden jeg. Sjansen for pulkvelt øker i hvertfall betraktelig med et slikt oppsett og det har jeg også sett. Det tar tid å rette pulk og surre og flytte på det. 

Det er ikke noe pes å sette opp teltet, og blåse opp liggeunderlaget vel. At det ikke er vanntett gjør jo at det er enda mindre aktuelt. Regn underveis vil jo bety katastrofe. Regn på fjellturer på vinteren kan bli den nye normalen.

All tung vekt i bunnen av pulken er i hvertfall mitt mantra. Når vi er en familie på tur setter vi den pulken med alle posene og liggeunderlagene inne i footprinten i den ene inngangen inni teltet, og min pulk inne i hovedinngangen inni forteltet den også. Innen jeg har fått festet alle bardunene er liggeunderlagene og posene på magisk vis kommet på plass i teltet..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
48 minutter siden, Lompa skrev:

Det kommer litt an på hva slags tur det er om jeg gidder å tape. Er det i skogen gjør jeg det aldri. Der blir ikke vinden så hard at det er nødvendig å styre med taping, synes jeg. Jeg drar ikke stanga ut av kanalen, jeg tar enden ut av "koppen", og finner skjøten midt på teltet. Denne drar jeg fra hverandre mens den ligger inni, og så bretter jeg hele greia dobbelt. Alle barduner legges inni, og jeg ruller sammen med stengene innerst (Har tunnelltelt. Vet ikke hvordan dette ville fungere med kuppeltelt..).

På mitt telt vil et slik arrangement bli 180-190 cm langt, lurer på om man kunne gjøre det samme med bare å knekke 2 ganger. Da ville man komme ned i 120 og plass inni pulken..

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.