Gå til innhold
  • Bli medlem

Doble kortfellefester


Brian_D

Anbefalte innlegg

Kjøpte meg et par Åsnes Gamme-ski for en tid tilbake og har lagt merke til at jeg har to kortfellefester på hver ski. Har ikke sett dette på andre Gamme eller Åsnesski. Noen som vet hvorfor jeg har det? Er det prototyper? Noen fordeler?

1D24E68B-6948-4D74-8D11-8D9BF47A1921.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det må være en slags ekspedisjons-variant av skiene du har fått. Det betyr at du har mulighet til å "regulere" feste og glid.

Normalt vil jeg tro du får greit nok feste og bra glid ved å bruke det bakerste.

Skal du trekke pulk eller opp veldig bratt kan der fremre festet gi deg bedre feste, men dårligere glid. 

Fellene bør da kanskje ha en lengdeforskjell som er lik avstanden mellom festene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fantes en modell av Amundsen som het Expedition som også hadde 2 fester så vidt jeg husker. Er vel for å kunne variere grep på skiene. F.eks bruke bakre feste og kortere fell når man går flate områder og/eller hard snø. Så ha lengre fell og mer feste i mer kupert terreng og/eller løse snøforhold. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.