Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiske i Veo (ved Glitterheim)


Mayhassen

Anbefalte innlegg

Annonse

Tja, det var det, da. Det er en tidligere tråd om samme emne her på forumet, som heller ikke avstedkom særlig matnyttig informasjon. Da regner jeg med at det bare er å starte fra tunnelinntaket der elva føres til Tesse og fiske seg oppover, i første omgang mot nasjonalparkgrensa. Det blir jo noen kilometer med elv, og ofte er det slik med fjellelver

at fisken ikke biter før på kveldinga (selv om det i grumsete Veo muligens kan være annerledes.)

Hvis vi ikke får fram mer informasjon, har jeg tenkt å sjekke ut noe av dette området nærmest "i blinde" i løpet av sommeren, og hvis du har tenkt på det samme kan vi jo formidle våre erfaringer til hverandre, enten her eller via PM?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fiske nedenfor tunnelinntaket? Veo er liten der men klar og fin og uten breslam.

Det er mange andre steder jeg heller ville lagt en fiskecamp i Jotunheimen en ved Veo overfor tunnelinntaket.

T

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva med fiske nedenfor tunnelinntaket? Veo er liten der men klar og fin og uten breslam.

Det er mange andre steder jeg heller ville lagt en fiskecamp i Jotunheimen en ved Veo overfor tunnelinntaket.

T

Det er riktig at elva nedenfor tunnelinntaket er klar og fin ettersom den dannes av sidebekker i området. Den første biten er den liten, grunn og stri, menn den legger på seg etterhvert, og siste delen fra et stykke ovafor Veolisetra og nedover mot åmøtet med Sjoa er det mange fine kulper og loner, selv om mange av dem er litt vanskelig å komme ned til pga at elva går i juv. Ikke spesielt stor fisk, men fin, feit steikfisk som er helt fantastisk på smak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flott bilde - jeg var inne og titta på versjonen på fiskenett.com (er registrert der fra før) - og elva ser jo fin og blå og ikke så breslampåvirket ut her.

Du må nesten bare tro meg på at det vær veldig dårlig sikt i elva :wink:

For å si det sånn, så var det totalt uaktuelt å hente drikkvann fra den :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.