Gå til innhold
  • Bli medlem

Fluer


Odin

Anbefalte innlegg

På Vestlandet har det ikke vært noe varme tidligere i sommer, men i dag gikk temparaturen opp.

Fluene har dukket opp, og var veldig plagsomme i dag.

Er det noen som har et godt råd for å holde dem unna, har brukt Tigerbalsam noen ganger. Det fungerer delvis

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Odin skrev:

Er det noen som har et godt råd for å holde dem unna,

Ikke for å holde dem langt unna, men når det blir for ille bryter jeg av en gran- eller furukvist som er forholdsvis tett og holder den over hodet. Da slipper jeg i det minste å kjenne på fluene som sitter i håret (det lille som er igjen :lol: ) og summingen føles litt mindre høylytt.

Men etter en hel dag med dette hører jeg fluesumming lenge etter at jeg er ferdig med turen :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, får prøve nakenhet i morgen.

Vanligvis legger jeg ikke særlig merke til fluene, men i går var de spenna gærne.

Har sikkert litt å si at tempraturen nærmest eksploderte i går, og jeg var det første "kjøttet" på fjellet.

Gjorde det ikke særlig bedre at jeg ikke klarte å løpe fra dem :D

post-785-133474424197_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det virker alltid 100% å ignorere fluene, og det går an.

En trøst er jo at når man kommer opp i høyden så forsvinner de.

Hvor høyt må man? Jeg var på 1400-1500 m i Jotunheimen i går, og der var det tett med fluer.

Men jeg er enig i at fluene lar seg ignorere. Det var verre med myggen som kom senere på kvelden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.