Gå til innhold
  • Bli medlem

Åsnes Kongsvold med kortfeller


Dutton

Anbefalte innlegg

God kveld! 

Jeg har et par Åsnes Kongsvold med 60mm kortfell. Frem til i dag har jeg ikke klippet de og har da gått med spiker feste. Noe som har vært greit da jeg har en veldig sprek hund forran meg og ofte pulk bak meg. 

I dag ble jeg «tvunget» til å klippe de da min fru var uheldig å lime de fast i kommoden. Endte opp med masse maling som var umulig å fjerne litt bak på den ene fellen. 

Spørsmålet mitt er. Hvor langt tror dere mann kan klippe inn fra hælen uten å ende opp med bakglatte ski? 

Vet jeg får svaret med å teste, men har ikke den muligheten akkurat nå og utstyret må være i orden til helgen. 

Jeg er 65 kg lett, men går både med sekk og pulk. Jeg måtte klippe de 10cm inn fra hæl. Noen som har en formening om det fortsatt kan være nok feste, eller må det kjøpes nye? Skiene er 180 lange. 

 

Mvh Steffen 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vanskelig å si hvor mye feste du egentlig taper, men de vil definitivt gli bedre. 

Festet avhenger av føret og om snøen er løs eller hard. Løs snø krever litt mer felleareal enn hard for å sitte.

Men brorparten av festet er ikke rundt området ved hælen, det er fra omtrent rundt tåballen og fremover. Altså der mesteparten av kroppsvekten trykker ned skien.

Husk å uansett å runde av fellen litt i bakkant for å unngå at den løsner lettere.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.