Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Exped Bivybag


Anbefalte innlegg

Hei :-)

Lurer på om noen har erfaringer med Exped Bivybag

http://www.exped.com/international/en/product-category/bivybags/bivybag-100-event

Tenkes brukt utendørs med sovepose vinterstid. Vår, sommer og høst med tynn pose/ evt bare klær.

Tenker spesielt på pustegenskaper og om den er lett å komme inn og ut av? Om dere ikke synes denne er bra, har dere andre anbefalinger?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er ganske sikker på at @Blaser har en Exped bivybag, men jeg er ikke sikker på om den er laget 100% med eVent.

Selv har jeg også en bivybag med eVent overdel, mens underdelen er ikke-pustende materiale - det er en Borah Snowyside eVent Bivy (Link). De syes etter bestilling, og jeg fikk økt lengden på glidelåsen med 12 tommer (nedover siden) for å gjøre det enklere å komme inn/ut (uten tilleggskostnad). Sømmene er ganske fine og tette ved leveranse, men vil man ha dem helt garantert tette, må man sømforsegle dem selv.

eVent-stoffet puster ualminnelig godt :thumbsup:. Har ligget i bagen flere ganger i nedbør og rundt 0 grader, med glidelåsen så vidt åpen for litt ventilasjon. Jeg  blesvært positivt overrasket, fuktigheten fra pusten min trakk rett ut gjennom stoffet uten å kondensere. Det blir imidlertid kondens på underdelen, men siden det meste av den dekkes av liggeunderlaget, spiller det ikke så stor rolle. Har hatt bagen et drøyt år tror jeg, og merker litt svekkelse i pusteevnen, men pusteevnen funker fortsatt bedre enn jeg forventet da jeg kjøpte den :) 

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har denne:

https://www.vpg.no/exped/114759/exped-bivybag-event-pu

 

Ble brukt Under lettvekstreffet 2017. Fungerer fint, det blir ikke kondens.  Ettersom det ikke er glidelås langs siden, må man ha litt teknikk for å komme seg inn.  Posen er romslig.

Når du har behov for myggnettingen må du spenne opp hode enden med tau til ett eller annet.  ( Det er en wire der, men synes at den ikke løfter hode enden nok)

 

Gir nok en 7 grader i økning med å ligge inne den. 

20170819_210831.thumb.jpg.d0c07f7ffea7db3abf8cb6e14f0b8cdf.jpg

  • Liker 1
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.