Gå til innhold
  • Bli medlem

Kart for Garmin etrex30x


Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har kjøpt en Garmin etrax30x og sliter litt med kart. Har lest tidligere innlegg om frikort vs. kjøpte, men valgte å kjøpe Topo Experience på DNT

Men, tenkte jeg skulle laste ned vinterkart fra frikort, og får inn en fil som heter gmapsupp.img på ca. 1 GB

Så forsøker jeg å dra den over til Garmin mappen i Finder (Mac) - etrexen er tilkoblet - men får beskjed om at jeg må ha mer diskplass ?

Er det andre måter å få overført så store filer på?

Lurer også på om jeg skal overføre til Mac eller GPS-en? Det er vel mest nyttig på BaseCamp på mac-en for planlegging?

Finnes det noen gode youtube filmer eller andre nettsider hvor noviser som meg kan få litt hjelp for å komme i gang?

Takk for svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Thorvald. Ser at etrexen har internminne på 1,7GB og fila du vil flytte over er ca 1GB. Har du prøvd med micro SD kort som ekstraminne ?

Er ikke god på denne modellen (min er eldre ), men jeg løste problemet den gang ved å sette inn mer minne.Sikkert andre her inne som kan mer enn meg om etrexen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til innlegget over;

Har kommet et skritt videre

Har nå en fil OSM Topo Winter Norge klar for installering, men intern minnet på GPS-en er for lite

Dette skyldes Garmin TopoActive Europe West, som er på 3,5 GB

OSM Topo Winter Norway er på 1 GB, så får beskjed om at det er for lite plass

1. Kan/bør jeg slette TopoActive EW, evt. hvordan?

2. Er det andre måter å få inn Topo Winter

3. Hvordan får jeg den evt. bare inn på Mac-en?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har Garmin kart på egen minnebrikke og et internminne på 1,7GB. Hva er det som tar sånn plass i internminne at du ikke får plass til vinterkartet?

Jeg har en Garmin 62s med 1,7 GB internminne, og med topokart (gamle adventure) + alle filene som ligger der fra før så har jeg fremdeles 1,5gB ledig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.