Gå til innhold
  • Bli medlem

Forslag til skitur i i april/mai?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Jeg skal med min kone på langhelgtur fredag til mandag siste helgen i april. Det må være fint og flatt skiterreng, kuperte områder er bare å glemme, hun er ikke så stødig. Det kan godt være i oppkjørte løyper, men fint og flatt fjellterreng hadde jo vert knall om føret er bra :) Vi tar bil eller tog fra Bergen, og skal bo komfortabelt med alle måltid inkludert.

Jeg hadde sett for meg at Finse kan være fint på denne tiden? Men hotellet er fullbooket, og togtidene passer oss ikke helt bra denne helgen. Hvis det er ledig dobbeltrom på Finsehytta kan vi sikker bo der, og ta nattoget opp på fredags kveld.

Men jeg trenger noen flere forslag til hvor vi kan dra, jeg har Geilo/Gol i baktankene. Hvilke av disse områdene kan by på det flateste og fineste skiterrenget? Andre forslag?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sanderstølen på Golsfjellet? Adkomsten fra stasjonen og opp dit kan du kanskje forhøre deg med hotellet om, samme gjelder snøforholdene og løypestatus. Det er seint på sesongen, så hvor lenge snøen der ligger vet jeg ikke.

Jeg har bare vært på Golsfjellet en gang og det var nå i januar. Det er ganske flatt der.. Sanderstølen ligger vel nede på flata der et sted, starten på Jotunheimen i sørøst ser du bakerst på bildet. (Bildet er tatt fra Nystølen)20180121_141102.thumb.jpg.70b7b450c43360ef533b59157143bf66.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.