Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppsett randostøvler


asse22

Anbefalte innlegg

Hei

Hvilket "oppsett" bruker folk på randostøvlene/toppturstøvlene på oppturen? Jeg har prøvd litt forskjellig, for eksempel med hvilke spenner man fester, og tenker å høre litt erfaringer fra andre.

Når det gjelder fellene pleier jeg bare å klistre dem sammen, lim mot lim. Hva gjør dere andre? Pleier dere å ta med plastbelegget? Hva anbefaler utstyrsprodusentene?

 

Asse

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er litt forskjellig hvordan gåmodusen settes på forskjellige støvler.

På TLT6 må øverste spenna være åpen, men jeg fester wirehempa i låsemekanismen og lukker "klaffen" så den ikke faller ut. Fremre spenne har jeg lukket på det slakkeste, sikkerherswiren til skien er festet i den.

Borrelås-stroppen øverst har jeg litt løs, lissene i innerstøvlen så stramme som mulig.

1-kilo-paa-foten_crop_goldenratio_800.jpg.dd691fb96dd0cad3a41dea6fccfc63cf.jpg

Til fellene bruker jeg G3 "Love glove", det er en slags "vott" som tres over fellene med fellematerialet mot hverandre og så legges enene mot stoffet på utsiden med limsiden. På den måten blir det minimalt med flagring på toppen. (Jeg har siliconfeller).

g3-love-glove-skifeller-tilbehoer.jpg.91d75033153cb72633c769bde3deba97.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Støvlene slakker jeg sånn passe, synes ikke det har så mye for seg å ha de helt løse. Det er personlig hva man liker.

Fellene legger jeg alltid sammen lim mot lim, og legger inn så beskyttelsesnett når de henges til tørk hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.