Gå til innhold
  • Bli medlem

Løs stålkant på Fisher 109


Jonas1986

Anbefalte innlegg

Annonse
11 timer siden, Jonas1986 skrev:

Hei!

Flere som har opplevd av stålkanten har løsnet helt i fremkant på 109?

 

Hei :)

Eg har ikkje opplevd det med Fischer, så kan ikkje seie noko  konkret om dei. 

Men, Åsnes hadde ein periode plagar med stålkantar som rauk, gjerne på same stad, med tydeleg svakt punkt/sveis akkurat der. Dei var også imøtekommande på reklamasjonar (eg er på mitt tredje par Nansen).

Med mindre skia har fått skikkeleg kakk, burde dette ikkje skje. Er det ei relativt ny ski? Eg hadde i tilfelle gått på ein reklamasjon.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI

Hvis du søker litt på forum vil du finne gamle tråder om løse stålkanter. Mine Fischer snowbound nesten = 109 knakk stålkantene under bindingen og løsnet til dels (beskrevet i tidligere tråd. Jeg håper, at du får rep. på garantien, for det er svært vanskelig å lime - også for skiverksteder. Snakket med Murstad om det. derfor dyrt. De ville lime på samme måte som jeg selv - derfor gjorde jeg det selv for å spare ca. 1500 kr. Holder så vidt.

Elgen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk det ikke på garantien der jeg kjøpte de, men har sendt mail+ beskrivelse til Fischer. Så jeg venter spent på å høre fra dem. Hvis det ikke blir dekt kommer jeg til å lime den selv med Locktite som passer til formålet og bruke de for håpentligvis ut sessongen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan ser en stålkant ut? Er det noe særlig mer enn det vi ser fra utsiden? Er det noen tagger inn i skien eller noe annet som gjør at den fester bedre?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter at tre par Åsnes hadde gitt tapt gjekk eg over til Fischer 109. Skia held nesten eit år før fyrste bruddet i stålkanten dukka opp.
Kan sjølvsagt skuldast brukaren, men eg meiner no forsåvidt skia burde tole min bruk. Er difor svært skuffa over kvalitet på både
Åsnes og Fischer (spesielt Åsnes da det var ei ekstra glede med eit norsk skimerke og namnet Ingstad).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 12.20, Mareng skrev:

Hvordan ser en stålkant ut? Er det noe særlig mer enn det vi ser fra utsiden? Er det noen tagger inn i skien eller noe annet som gjør at den fester bedre?

Det er noen slags "haker" som er på innsiden av stålkanten som ser ut som om de er gått av.. Har desverre levert inn skien uten å ta bilde først :( 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11.2.2018 den 19.48, Gal Krokfot skrev:

Etter at tre par Åsnes hadde gitt tapt gjekk eg over til Fischer 109. Skia held nesten eit år før fyrste bruddet i stålkanten dukka opp.
Kan sjølvsagt skuldast brukaren, men eg meiner no forsåvidt skia burde tole min bruk. Er difor svært skuffa over kvalitet på både
Åsnes og Fischer (spesielt Åsnes da det var ei ekstra glede med eit norsk skimerke og namnet Ingstad).

Hovedgrunne til at jeg ikke kjøpte Åsnes var at jeg har fått nye ski på reklamasjon på grunn av løs stålkant de siste 3-4 årene.. Jeg har levert skien og hentet den igjen. Fikk beskjed om at det var brukerfeil :o Skiene har blitt brukt til fjellrypekajt, fjellturer med pulk og noe skigåing på hytta ilamme kidz'n.. 

Syns det er rett og slett elendig! Vurderer om jeg skal lime de og satse på at de kansje holder ut sessongen, eller om jeg skal prøvd meg på et par Fischer EXCURSION 88... Syns det virker interresant med kombinasjon smørefri / feller :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

 

For din informasjon med tanke på reklamasjon så hadde jeg et par E109 ski der stålkanten knakk ´under´ støvelen. Skia, som jeg hadde kjøpt hos Sport Conrad (Tyskland) var da drøyt ett år gamle ble erstattet av Fischer (via Sport Conrad). Ingen spørsmål stilt. Dette er ca 2 år siden.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.