Gå til innhold
  • Bli medlem

Salewa MS Vertical Pro & MS Vultur vertical GTX


Terka

Anbefalte innlegg

Noen her inne som har erfarin med følgende sko?

(For alpine turer/klatring og isklatring.)

Salewa MS Vultur vertical GTX

5a7588335fffc_WEB_Image908287114.Jpeg.d5254c497ffdae23c73902baf174d9ec.Jpeg

Salewa MS Vertical Pro

5a75884298406_WEB_Image677939350.Jpeg.96445a87476d3c0d461fa0e2e0146519.Jpeg

 

Finner en del info om MS Vertical Pro på utenlandske forum, men omtrent ingen ting om MS Vultur vertical GTX.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Salewa Pro Gaiter, som vel er samme som Vertical Pro bare med supergaiter. Knallfin den, har brukt den på alt fra lange turer i Jotunheimen, via isklatring til Elbrus i Russland. Gode og varme, og muligheten til å stive av sålen funker overraskende bra (selv om jeg stort sett har den stående i "climb" da jeg primært bruker den til isklatring om dagen.

Litt upresis til klyving på stein da sålen er svært høy pga avstiversystemet, men helt legendariske på snø!

På Pro Gaiter er snøresystemet suspekt puslete, men ser mye bedre ut på Vertical Pro. Men har ikke klart å ødelegge det ennå. Jeg vil anta Gaiter Pro er vesentlig varmere enn Vertical Pro.

Alt i alt godt fornøyd!

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

takk for deling av erfaring og kommentar på snøresytem @bjojor 👍 Har sett på Pro Gaiter også men føler jeg treffer litt mer for min del med en sko uten integtegrert gamasje og heller bruker en Berghaus Yeti Extem II eller annen gamasje når forholda krever det.

Er det Insulated Fit eller Performance Fit du har? Førstnevnte skal ha litt meir isolasjon og 4 mm bredere fotboks.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usikker faktisk, vil anta det er sistnevnte.

Jeg har ikke hatt noen støvel med supergaiter før denne, men til vinterbruk er det helt sjef, 100% tørr etter lange dager i våte fosser!

Til sommerbruk blir det for varmt, da bruker jeg heller noe som La Sportiva Trango Cube eller lærstøvler, avhengig av turen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.