Gå til innhold
  • Bli medlem

Tommetrix - reisepidestall


Tom42

Anbefalte innlegg

Annonse
19 timer siden, Tom42 skrev:

Drømmen - den lever.   I påvente av en operasjon - ikke kne denne gangen, men i  nervesystemet til høyre bein, har jeg fått tabletter for å lindre nervesmerter.  Noe skikkelig rottegift, med 2 A4 sider med forsiktighetsregler og bivirkninger, bagateller som selvmord, allergisk sjokk for å nevne et par, men pytt, pytt, jeg stappet i meg et par - og det hjelper!  Og som den håpløse optimisten jeg er tente jeg igjen - om ikke på alle pluggene, så nesten.  Tok meg en tur ut, gikk normalt et par trapper.  Smertefri.  Hvert fall rimelig.

Jeg vet at dette bare er en utsettelse, men mere skal det ikke til, om ikke jeg er i hundre så er det ikke langt unna. Og siden det meste av utstyret for årets tur(er) på Hardangervidda, trenger jeg kun å binde opp noen fluer, selv om jeg egentlig har fluer for et par liv, så er et "et par" jeg bare ha.  Og siden jeg straks reiser til Spania, så skal nødvendig fluebindeutstyr md.   

Men så var det dette med pidestall da.  Det er mulig jeg kunne komme unna med 2.7 kg overvekt om dama i innsjekken på Torp er fluefisker, Men hjem igjen tviler jeg på at dama på Alicante er innenfor kastehold kl 0500.

5a724699c51f2_043(360x640).jpg.4367ac0c31616ddb57230fb1411d7533.jpg

 

 Derfor var det bare å ta en tur ut i "fjøset", og der mellom mye art fant jeg et flott emne.  Egentlig skulle det bli til  minst 8 stekespader, men det var et flott emne til en pidestall også.  Selvfølgelig kunne jeg ha valgt, furu, teak, eller kirsebær, men einer tilhører jo liksom til vidda.  Og så lukten da.

Og her er den - fra venstre: Stang for diverse tråder. 8 mm hull for litt av hvert, videre hull for stålull, fint å rense dubbingnåla.  Foran den nok et hull for litt foam. Parkeringsplass (privat) for dubbingnåla.  Deretter tre hull for sort, rød og klarlakk og et hull for voks.  Så er det plass for bindestikka som låser vha en skrue i enden.  Og alt holdes på plass av en bordklemme.

5a71e9ba8c903_IMG_1112(640x468).jpg.7fcf260702578f3e3b6f62031ddd67e0.jpg5a71e9bf8ab39_IMG_1116(640x424).jpg.b64e6310a642077ba5787cce9900e171.jpg

 

 

 

 

 

 

Du er berre heilt utruleg kreativ og flink! 

Og positiv! Kudos

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.