Gå til innhold
  • Bli medlem

Helårs Gamasj


ViktorS

Anbefalte innlegg

Annonse

Samme her. Bergans Dermizax Zipper Gaiter hele året. Vinterturer og hjortejakt på høsten. Den strikken som går under gamasjen er ment å byttes når den er slitt og ryker.  Dog ikke skjedd meg ennå. Kjempebra passform, vanntette og lette å ta av og på sammenliknet med andre gamasjer jeg har fra feks Lowe Alpine og Dovre.  Veil pris fra Bergans 750,- er ellevill. Finner dem stort sett alltid til 450,- eller mindre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Har benyttet disse https://www.outdoorresearch.com/gb/en/gear-and-accessories/gaiters/expedition-and-alpine-gaiters/mens-expedition-crocodile-gaiters/p/2431140001008 en del år. Veldig greie å ta av og på siden de har borrelås. God passform og jeg har aldri hatt problemer med kondens som jeg hadde med tidlige ´vanntette´gamasjer (Norrøna). De koster noen kroner med er av typen bombesikre. Jeg bruker dem høst, vinter og vår. Om sommeren bruker jeg sjelden gamasjer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker ikke vanntette gamasjer, men en helt billig i bomull. Bruker samme både sommer og vinter. Selv om de ikke er vanntette greier du en bekk eller kort elv om du er rask. Er heller ikke for varm på sommeren og skulle den bli, faller den godt ned mot anklene for litt lufting. 

Når det gjelder strikkene under skoen så er disse forbruksmateriell. Selv med gode strikker syns jeg de slites fort, særlig på fjell, steinet underlag. Så når det var på tide å bytte bremsewire på sykkelen ble 10-12cm av den gamle wire kappet og festet til strikken. Ei løkke i hver ende av wire og strikken gjennom der og så er det wire under skoen istedet.

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg er stort sett fornøyd med mine sea to summit quagmire event. Litt knotete å få på, og har ein tendens til å "vrenge" seg litt nedarst, men tåler mykje juling og vert ikkje så klam på meg sjølv i vestlandsvær. Men ser ut som at dei muligens har forandra litt på dei sidan eg kjøpte mine.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.