Gå til innhold
  • Bli medlem

Tips til vinterbukse med bib og dropseat


Fluedengern

Anbefalte innlegg

Er på jakt etter en ny vinterbukse da den 7-8 år gamle Norrøna Trollveggen trekker ganske så mye vann for tiden. Samme modell som på bildet under.

Ser ikke ut som Norrøna har noen gode erstatninger i dag?

Har sett litt på Arcteryx Theta Bib, og Mountain Equipment Tupilak. Noen som har erfaringer og tips?

 

På forhånd takk :afro:

 

trollveggen.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...

Jeg gikk for Theta bibben da jeg skulle ha skallbukser. Valgte den til fordel for hva Norrøna og ME kunne tilby fordi denne ikke var så bred ved leggene og over støvelen, men hadde fortsatt den indre gamasjen. De andre jeg prøvde var tydelig laget for store snowboard- og alpinstøvler og (jeg tenkte det) ubehagelig i bruk for vandring og fjellski.

Er fornøyd med valget, men savner lommer.  Den har to bitte små lommer i bibben, som jeg aldri bruker. Jeg antar det gjør gjør den mindre utsatt for sømproblemer, men skulle like vel hatt en lomme på en eller begge låra. Drop-seat-løsningen er første for min del og liker den godt, men ved mange lag på overkroppen kan det være litt fomlete å zippe ned og kneppe opp sammenlignet med hva jeg antar det må ha vært på din forrige.

  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 22.1.2018 den 15.46, Mareng skrev:

Fellreven tur trouser, eller dens arvtager: https://www.fjallraven.no/singi-bib-trousers

Denner har ikke membran, den ee laget i G-1000 (polybomull).

Har hatt denne nå i 3 år, og er utrolig fornøyd med den, Er brukt på flere lange turer, den kan virke litt "stiv" og voldsom men det merkes overhode ikke i bruk, Stoffet i hele buksen er G1000 HD Dette er deisidert det mest slite sterke stoffet jeg har vært borti på en turbukse, og jeg har hatt en del..Funksjoner som Droppseat, Glidelås hele veien, Lommer på knær og rompe for å legge inn isloernede stoff( Klipte til en bit av ett underlag) Det er en topp bukse.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 timer siden, tberg4 skrev:

Har hatt denne nå i 3 år, og er utrolig fornøyd med den, Er brukt på flere lange turer, den kan virke litt "stiv" og voldsom men det merkes overhode ikke i bruk, Stoffet i hele buksen er G1000 HD Dette er deisidert det mest slite sterke stoffet jeg har vært borti på en turbukse, og jeg har hatt en del..Funksjoner som Droppseat, Glidelås hele veien, Lommer på knær og rompe for å legge inn isloernede stoff( Klipte til en bit av ett underlag) Det er en topp bukse.

Men buksen min fulgte der med tynne myke ferdigkuttete kneputer og en rompepute.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.