Gå til innhold
  • Bli medlem

Lag utstyret selv!


esw

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg tar av meg lua og bøyer meg i snøen. Respekt!
Men dette krever vel mer kunnskap om mønster, klipping og sying enn det vi vanlig dødelige har? :)
Eller holder det med tålmodighet og pågangsmot, og ikke gi seg etter x antall feilklipp?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ordentlig bra. Respekt til deg.

Jeg har lagd noen smågreier selv, men merker at det ikke er helt min greie dessverre. Men jeg er storfan av skreddersydde løsninger hvor jeg kan velge hvordan jeg vil ha det. Kun slike jeg har bestilt større ting av de siste 2-3 årene :) Føles godt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har laget mye rart som primusunderlag, snøplugger, thermotrekk til flasker av neopren og sånne ting. Men ingenting i nærheten av så komplekst som dette!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...
5 minutter siden, Epletre skrev:

Hm, undres om det kanskje finnes noen lag-det-selv gammasjer der ute et sted. Kanskje bare litt presenning man ruller rundt bena, og fester med teip eller borrelås.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
  • 1 år senere...
esw skrev (På 20.1.2018 den 19.01):

Vil slå et slag for hjemmelaget utstyr her. Det er morsomt å lage ting selv, og enda mer morsomt å bruke det og finne ut at det funker. Og så har du muligheten å tilpasse det etter dine behov og ønsker.

For min del har det blitt en del i løpet av årene. Håper det kan være til inspirasjon for andre.

C4CD5AD1-6CD4-4CA4-B9A6-C202BFF30C0B.jpeg

Hei! Er ny her inne, og har ikke lest hele tråden tilfelle du har skrevet svare lengere ned, men jeg likte veldig godt den gule buksa! 😁 jeg er av de som ikke har "passform" som en modell og sjelden passer godt i det som er å finne i butikkene. Så da er jeg evig på leit etter gode oppskrifter så jeg kan prøve å sy selv av friluftsklær.

Hvor har du fått tak i mønster? Og hvilke stoff er brukt?

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mina Øihusom skrev (1 time siden):

Hei! Er ny her inne, og har ikke lest hele tråden tilfelle du har skrevet svare lengere ned, men jeg likte veldig godt den gule buksa! 😁 jeg er av de som ikke har "passform" som en modell og sjelden passer godt i det som er å finne i butikkene. Så da er jeg evig på leit etter gode oppskrifter så jeg kan prøve å sy selv av friluftsklær.

Hvor har du fått tak i mønster? Og hvilke stoff er brukt?

 

Buksa er laget i Goretex stoff fra Extremtextil.de. Mønsteret har jeg laget selv. Du kan lese mer om den i denne tråden: 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.