Gå til innhold
  • Bli medlem

Femundstraktene tidlig september og fiske


EinarW

Anbefalte innlegg

Skal til Femundstraktene tidlig i september, og vil i den forbindelse gjerne ha tips om plass å dra.

Blir bare en helg, og var tenkt å padle litt kano når vi var der borte.

Kunne tenkt oss en plass der det var mulighet for ørett og ikke bare hvitfisk. var ikke tenkt å padle på selve Femunden, men på noen av vannene ved siden/i nærheten av. Kommer noen asvaltcowboyer fra Oslo som ikke vil padle for mye for å komme frem, så bør ikke ta for lang tid å komme seg fra startsted.

Alle tips er velkommen!

ew

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 2 uker senere...

Ta båten over til Røa du, så padler du opp Røavassdraget til du kommer til Roasten, da har du et stort fiskeeldorado rundt deg! Er nok en del partier du må ta kanoen for hånd på oppoverturen, men du er ok fremme på under 3 timer, vil jeg tro, uten å ha gjort kkurt dette selv.

Jeg var 4 dager i Femund i slutten av Juni, været var dårlig og det blåste fra nord,så fisket kunne vært bedre, men vi fikk se til den! :)

Brukte 2 timer fra Femunden og opp til Roasten.

Ps: Ta med saker mot myga!

Legger med noen bilder jeg!

8066_s.jpg

Harr jeg fikk på flue - Telemarkkongen. Den veide 8hg.

8067_s.jpg

Søskenbarnet mitt kjører Harr, tok også på våtflue.

8068_s.jpg

Den veide 9hg

8069_s.jpg

Her kjøres det Ørret ei fin Juninatt

8070_s.jpg

Ikke så stor som den kjentes som, 3-4hg

8071_s.jpg

Klokken 03:00 ei hærlig Juninatt hoggde det på tørrflua mi i Røavassdraget.

8072_s.jpg

Den veide litt over 1 kg og var i mitt syn fasitsvaret på en fin ørret!!! Eller hva?

8073_s.jpg

Ellers hadde vi det bare helt fint, synd man ikke har flere uker fri i bland!!

8074_s.jpg

Femundsmarka er et veldig fint sted med godt preg av villmark, så sant du går itt ut av turløypene.

Jeg anbefaler alle å ta seg turen dit assa....

God tur da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Har akkurat kommen fra en ukers nydelig tur med 2 barn og 2 ungdommer.

Femund er et eldoraro. Skal tilbake dit igjen i august.

Bra med fisk. ( God frokost og kvelds til oss alle fem fiskeelskende.)

Når det gjelder fiskeplasser og gode plasser for kano, anbefaler jeg å prate med eieren på Femund Canoe Camp. ( i Sorken)

Han vet mye om fiskeplasser mm, og forteller det han vet. Der kan man også leie kano.

Kan nevne at i forrige uke var det en lokal fisker som fikk et stort beist av en ørret. Fiskeren ville ikke si hvor, desverre.

Vi fikk bare små ørret på omtrent 20 cm, største på underkant av 30 cm , målte dem, men hadde ikke vekten med.

Dag E

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Var på en ukes fiskeferie i femundsmarka forrige uke.

Vi holdt oss hovedsakelig til grøtåa, og noen småturer til vannene rundt.

Jeg husker spesiellt godt turen til Krattland, det kommer jeg nok aldri til å glemme. En utrolig opplevelse!

Det var lite vann, så fiske var ikke helt supert. Men nok til mat hver dag ble det :oops:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.