Gå til innhold
  • Bli medlem

Vintertelt


Fillilura

Anbefalte innlegg

@MarengNokre gonger kan det vere noko å stå opp å grave av teltet med jamne mellomrom. Men, eg har også lest beretningar (heldigvis ikkje opplevd sjølv) om uvær så innmari at ein knapt har greid å halde unna for snøen. Gravinga har gått på skift heile uværet gjennom, og folk har vore heilt ferdige, og på grensa til "begravd".

Eg vil tru at ein "dårleg" plassert camp er ein faktor i dette i tillegg til ver, men så er det jo ikkje alltid at ein får til velplasserte campar. Det kan vere at heile området du befinn deg i er eksponert under visse forhold. Det er heller ikkje alle delar av verda som har kart i liten målestokk, og kanskje befinn du deg i eit område med "stor målestokk" og lite småformasjonar.

17 timer siden, Espen Ørud skrev:

Derfor er jeg spent på hva siste ukes reddede turfolk kan forklare når ting får roet seg ned. Jeg antar det er noe nyttig læring her. Ikke nødvendigvis fordi noe ble gjort feil, men fordi det hel t sikkert er læring/rutiner man kan tilegne seg for å minske sjansen for å havne der selv..

Heilt samd med deg i dette. Eit døme er nettopp etablering av leir/eksponeringa av teltet (her på generell basis, ikkje nødvendigvis mtp dei siste episodene). Om ikkje ein ser ein pøkk rundt seg, og har kart med stor målestokk, og kanskje forflytning er meir eller mindre umogleg pga snømengde? Ja då er det jo å spare på kreftene ved å etablere leir, der ein er, etter beste evne. Då kan ein få slike heftige døger som skissert over her, tenkjer eg, utan at ein nødvendigvis hadde kunne gjere så innmari mykje så innmari annsleis.

Det hjelp heller ikkje på med ei verteneste som kan fortelje deg kva som kjem i morgo eller i overimorgo, dersom det tek nokre dagar å komme seg ut av det eventuelt unormalt eksponerte området du er i.

MEN, om du har gjort ei scenario-tenkning før du sette i gong med turen/området, åleine eller saman med turkamerat. Då har ein kanskje lagt opp nokre strategiar som gjer at ein har auka føresetnader for at det skal gå bra? Utan at dette heller gir nokon garanti. Dei får ein jo sjeldan i fjellet. Men med scenariotenkning og gjennomgang av handling/strategi for å handtere,  får ein både episoder som går heilt bra, og desse episodene der det har vore "på kanten" men gått bra. Det er noko som heiter at "det er mykje læring i det som har gått gale men enda godt"

Fram til grunnar til noko anna ligg føre vel eg i alle fall å betrakte episodene i det siste som episoder som har gått bra, fordi førebuingar har sørga for evne til å handtere faktorar som ikkje let seg kontrollere, framfor å tenkje på dei som episoder som har gått dårleg fordi ein har fått hjelpebehov etterkvart. Enkelt og greit fordi eg prinsippielt prøvar leve eit liv med tiltru til mine medmenneskjer.

I eige turliv omtalar eg det som marginar. Eg er nokså "nazi" på å tenke tryggleik der eg kan, for å ha noko å møte ikkje-kontrollerbare faktorar med.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Trenger hjelp til i  kjøp av vintertelt, som skal brukes av meg alene, evnt med 1 til (kompis, sønn eller uheldig frøken som forviller seg inn i livet mitt). 

Teltene jeg har sett på, som alle er aktuelle er:

Helsport Spitsbergen x-trem 3

Helsport patagonia

Hilleberg nammatj 2/3 gt

Fjellreven keb endurance 2/3

Alle disse er tunnel. Vil kunne bruke fortelt til litt matlaging og ha ei grop man kan dingle med beina i og stå oppreist i for av og påkledning. Vil også kunne dra på fjellet her i Finnmark og vite at jeg har ett telt som sørger for at jeg er trygg og god inne:) Patagonia frister veeeeldig, men er litt skeptisk til forteltet. Spitsbergen er kanon med rette endevegger men er stort og knotete å sette opp alene i styggevær (tror jeg). Fjellheimen x-trem er telt jeg er kjent med fra den vanlige pro utgaven. Eneste her er den skrå endevegger som jeg ser for meg kan bli litt kjip i mye vind og snø. Samt at noen påstår at helsportbardunene klemmer teltet litt sammen pga plasseringen. Hilleberg teltene ser kanon ut, men savner storm matter. Samme med fjellreven keb. Nammatj og keb har også skrå endevegger som fjellheimen teltet. 

Så jeg trenger litt hjelp her:) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20 minutes ago, ViktorS said:

Trenger hjelp til i  kjøp av vintertelt, som skal brukes av meg alene, evnt med 1 til (kompis, sønn eller uheldig frøken som forviller seg inn i livet mitt). 

Teltene jeg har sett på, som alle er aktuelle er:

Helsport Spitsbergen x-trem 3

Helsport patagonia

Hilleberg nammatj 2/3 gt

Fjellreven keb endurance 2/3

Alle disse er tunnel. Vil kunne bruke fortelt til litt matlaging og ha ei grop man kan dingle med beina i og stå oppreist i for av og påkledning. Vil også kunne dra på fjellet her i Finnmark og vite at jeg har ett telt som sørger for at jeg er trygg og god inne:) Patagonia frister veeeeldig, men er litt skeptisk til forteltet. Spitsbergen er kanon med rette endevegger men er stort og knotete å sette opp alene i styggevær (tror jeg). Fjellheimen x-trem er telt jeg er kjent med fra den vanlige pro utgaven. Eneste her er den skrå endevegger som jeg ser for meg kan bli litt kjip i mye vind og snø. Samt at noen påstår at helsportbardunene klemmer teltet litt sammen pga plasseringen. Hilleberg teltene ser kanon ut, men savner storm matter. Samme med fjellreven keb. Nammatj og keb har også skrå endevegger som fjellheimen teltet. 

Så jeg trenger litt hjelp her:) 

Ingen her kan hjelpe deg med å finne det teltet som er riktig for deg, dessverre :) . Du har tydeligvis vurdert alle teltene ganske grundig og funnet ulemper og fordeler med alle - for det er nå en gang slik at det perfekte teltet ennå ikke er laget.
For min del ville valget mellom disse vært enkelt: Helsport Spitsbergen, uten tvil. Fordi det har stort fortelt, rette vegger og to innganger. Det blir et luksustelt for deg alene, og hvis du må ligge værfast vil du sette stor pris på det. Med to personer vil det også gi bra med plass. Selv vil jeg aldri ha telt med skrå endevegg, og to innganger er kjekt å ha, men ikke nødvendig. Det er også delte meninger om stormmatter. Stort fortelt er viktig for vinterbruk, og selv om Patagonia er et ekstremt vintertelt er det nok laget mer for styrke og robusthet enn komfort. Hva med et Keron GT? Det har rette vegger og stort fortelt, og den sterkeste duken til Hilleberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@ViktorS

Skal det bæres i sekk eller pulk, hvor viktig er vekt/volum.

Vekt: da er vel nammatj GT det letteste etterfulgt av fjellreven keb endurance.

Volum: da er vel fjellreven keb endurance det minste (tror jeg) etterfulgt av nammatj GT?

Tar det utifra hodet, dobbeltsjekk.

 

Er ikke vekt og volum viktig, så er valget enkelt som forrige taler sier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.