Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan ha varme bein på vinterstid


Memento mori

Anbefalte innlegg

IMG_20180111_173422.jpg.89f10766ab9bebf452cc12d84a1e92ac.jpg

Det og ha varme bein på vinterstid, er viktig. Kalde bein, ødelegger turgleden. 

Jeg bruker varmeposer fra Biltema, og campsko. Fordeler med campsko er at du kan lea på tærne, og det har en tynn såle, slik at du kan ut i snøen for å gjøre nødvendige ærend. Vet @whistler kjører samme system, sikkert mange andre også. 

Endret av Memento mori
Rettet skrivefeil
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Artig å se forskjellige løsninger. Selv bruker jeg kartanker hvor jeg har et par tykke ull»tøfler» utenpå i fotposer hvor det er lagt inn liggeunderlag. Har også i år anskaffet meg et par polar sko med -90 grader temp rating til de dagene man trenger noe som er litt mer praktisk å vandre rundt i. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det er camptøffeltid så går det i tykke ullsokker og så RAB sine telttøfler (de uten dun da jeg ikke tåler dun) og så Helsport sine ytterst. De har nok såle til å traske en tur 

ut av teltet i mer eller mindre nødvendige æren. Nede i Helsport sine er det et en såle klippet til av et kassert sitteunderlag. 


Til isfisketurer på vidda har jeg som regel med noen slike. Jeg handlet nye i fjor fordi innersokken i de gamle var slitt ut etter 15 års misbruk. Har de i alt for stor størrelse. Har brukt de ned i -27 uten å fryse. Tykk såle så de isolerer godt mot isen/snøen også. Det er gjerne å stå rett på is (i stedet for snø) som er kaldest, men det går helt greit...

__57_8.jpg

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.