Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaringer med Stormberg?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Er det noen her med positive/negative erfaringer med Stormberg? Jeg spør fordi jeg har vært god kunde i minst 10 år, men de siste par årene har jeg opplevd flere reklamasjoner. Stort sett er de grei og hyggelig, men når ting har gått ut av garanti får jeg ikke noe hjelp. Bergans på sin side har jeg opplevd at de tilbyr seg å reparere gratis eller for en symbolsk sum når tingene har blitt et par år eller eldre. 

Det mest irriterende er imidlertid alle reklamasjonene. I det siste har ikke jeg rukket å slite ut klærene før jeg må levere de inn og få nytt produkt på garanti, også skjer gjerne det samme med det nye produktet etter en stund. I dag holdt jeg på få ødelagt en skitur pga. glidelåsen på jakken streiket. Heldigvis hadde jeg med meg en mellomlagsjakke jeg hadde tenkt å slenge på meg når vi skulle ta pause som jeg måtte bruke i stedet. Jakken med glidelåsen er knapt brukt men garantien har dessverre gått ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Min erfaring er at kvaliteten ikke holder mål.. Betaler heller litt mer og kjøper Bergans, Norrøna, Arc’teryx på tilbud og får klær som holder mål og varer lenge. 

Irriterer meg ellers at de utad har en grønn og «samfunnsvennlig» profil, men masseproduserer «dårlige varer». Jeg syntes ikke det står i stil, dessverre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjøpte en stormbergjakke i fjor. Brukte den noen timer med ryggesekk og der polstringen lå ann mot ryggen ble stoffet ødelagt veldig raskt. Butikken sendte den inn som reklamasjon og fikk en ny i retur. Samme dårlige jakka bare i en litt stygg farge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Produkter kjøpt tidligere har jeg gode erfaringer med, men det virker som nyere produkter fra noen år tilbake i tid og nå har dårligere kvalitet. De produktene jeg har hatt dårligst erfaring med er regnbuksene deres. Jeg er flink til å slite ut regnbukser pga. en del krabbing i enkelte situasjoner. Derfor har jeg kjøpt rimelige bukser fra Stormberg og latt Bergans buksen ligge hjemme og sparer den til "finere" bruk. Problemet er at det ikke er hull fra slitasje som gjør at jeg får ny bukse fra Stormberg hver gang, det er at de rakner. Jeg har ikke tall på hvor mange ganger de har raknet i skrittet når jeg skal sette meg i bilen eller skal klyve over en hindring. Jeg har sikkert hatt 5 regnbukser på 3 år. Jeg har til og med prøvd med størrelse som var alt for stor og likevel skjedde det. 

 

Jeg har også opplevd det samme med skibekledning fra Stormberg. Jeg har opplevd at ting som skal være vanntett ikke er det. Snorfester som ryker etter kort tid. Glidelås som slutter å virke. Jakker med refleks detaljer hvor refleksene faller av etter noen timers bruk. Jeg har også opplevd at jakker blir nuppete etter en dagstur med sekk på ryggen. 

De beste kjøpene jeg har gjort fra Stormberg er en bukse som heter Dovreheia packable bukse. Den veier rundt 200 gram. Det er en ultralette skallbukse med strech. Den puster bra og den er så og si vanntett. Koster rundt 300 kroner. Pleier å ha en slik med meg i sekken sommerstid hvis det blir kaldt eller det kommer en skur. Ellers har jeg et par lettvekts dunjakker fra stormberg som ikke kostet mange kroner. De har holdt seg god selv om jeg har "bodd" i de. Uten om det har jeg ikke mer enn kanskje et par andre bra kjøp, og det er egentig litt synd da en del av produktene deres hadde vært veldig bra om kvaliteten holdt mål.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en rekke Stormberg plagg, disse er lette, har lite volum og kan pakkes i lommene, jeg har ikke hatt noen problemer med disse. Det jeg har fra Bergans bruker jeg på jobb og fritid hjemme. Tar ikke sjangsen på å sitte ved bålet med dun jakkene fra Bergans når gnistene fyker, Den ene Stormberg dun jakka mi har en del treffere av glør fra bålet eller glør fra sigar røykinga..Jeg fyller bare lim i hullene. Som alltid, vi får det vi betaler for, kan ikke forvente samme kvalitet fra Stormberg som fra Bergans eller Norrøne, det er bare å sjekke prisforskjellen, men kvaliteten fra Stormberg er bra nok for meg og mitt frilufts liv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gode erfaringer med det jeg har fra Stormberg, som stort sett er fleece og dun. Har ikke inntrykk av at det er dårligere enn tilsvarende produkter fra andre produsenter når en tar hensyn til prisen. Jeg har ingen erfaring med skallbekledning fra Stormberg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min erfaring med Stormberg er "både og": 

 

Minus: 

Har i likhet med Dromedilla opplevd bukser som revner i skrittet. 

Skallplagg som ikke er ordentlig tette (dealbraker) 

Holfossen bukse som fikk hull på kneet ved ganske forsiktig bruk 

Boxerne ble latterlig fort utslitt 

 

Pluss: 

Ingen glidelåser røket så langt 

Jotunheim skalljakke og Lia stretchbukse har vært brukt flittig i 5-10 år og holder fremdeles bruksstand 

Svært enkle ting som fleece og superundertøy til barn holder veldig greit. Junior på 3 år bor omtrent i superundertøyet deres. 

 

Totalt sett har jeg sluttet å kjøpe Stormberg til meg selv. Det blir for dumt når man ikke tør å stole ordentlig på et plagg før det er brukt en god stund og har vist at det holder mål. Jeg ville faktisk ikke ha turt å gå på en lengre tur med nye skallplagg fra Stormberg.... 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 måned senere...

Heisann.

Har sjøl en masse tøy fra Stormberg og er stort sett godt fornøyd.

Parkdressene til ungene her de faktisk ikke klart å slite ut, har heller ikke hatt problemer med glidelåser eller at buksene revner i skrittet. Om dette er tilfeldig vet jeg ikke.

Undertøyet derimot skal man holde seg unna, det holder ikke mål og blir slitt hull i etter kun kort tid.

Når det er sagt bruker jeg fremdeles Bergans buksa og jakka på tur, et sett jeg har hatt i minst 10 år.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Aslak Smeland said:

Har sjøl en masse tøy fra Stormberg og er stort sett godt fornøyd.
Undertøyet derimot skal man holde seg unna, det holder ikke mål og blir slitt hull i etter kun kort tid.

Det blir nok litt for generelt, tror det varierer fra modell til modell. Selv har jeg noe undertøy fra Stormberg i blanding 70 ull/30 kunstfiber, det er mye brukt og ofte vasket, men er like helt. Derimot nupper det etter hvert, men det tåler jeg. Definitivt et godt kjøp dersom man ser i forhold til prisen, for rimelig var det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mareng

Vi har hatt èn Stormbergjakke i hus. Det var en skijakke til min kone, en vindtett skalljakke med isolasjon/syntetisk fór og snøskjørt. 

Hun holdt jo på å «fryse ihjel» på en fjelltur, fordi det begynte å blåse. Det blåste ikke voldsomt mye heller, men det blåste rett gjennom jakken! Jeg prøvde den selv, og med strikket ullgenser under kjente jeg den kalde vinden trekke rett igjennom. Selv min Bergans microlight jakke med bare en brødel av stoffmengden var mer vindtett. Bare å komme seg hjem med andre ord, og kjøpe skikkelige klær.

Men jeg er ikke enig med at det nødvendigvis må være dyrt for å være bra. Finnes mye bra billige klær (men ikke stormberg for vår del).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Jeg har stort sett hatt greie opplevelser med Stormberg.  

Men når man først blir misfornøyd og forventer at Stormberg skal stå bak sine garantier og 100 prosent fornøyd garantier svikter de.

Det drøyeste for meg er at de sensurerer anmeldelser av plaggene sine på hjemmesiden. To av mine misfornøyd anmeldelser ble stoppet. Så laget jeg en halv-fornøyd anmeldelse under et annet navn og det ble publisert. Har screenshot av alt. 

For min del blir det ikke mer Stormberg.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 år senere...

Stormberg er verste jeg har opplevd på kvalitet.  Nærmest ALT er lvalitetsløst. Og så får man en rabattkode istedenfor penger . Man er altså nødt å handle enten samme produkt eller noe annet. Kundeservice er mangelfull og i fysisk butikk tørr de ikke ta egne avgjørelser. Jeg må henvende meg til Kundeservice på nett. Styr unna...jeg holder i hvert fall på å avvikle denne kvalitetsløse butikken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DROMEDILLA skrev (På 12.1.2018 den 12.12):

Da har det skjedd igjen. Garantien har naturligvis akkurat gått ut også.

15157554808761050256071.jpg

 

DROMEDILLA skrev (På 12.1.2018 den 12.12):

Da har det skjedd igjen. Garantien har naturligvis akkurat gått ut også.

15157554808761050256071.jpg

 

Samme her med 2 Dunjakker...nr 2 var erstatning av nr 1 som hadde akkurat samme rift...nå ha jeg 3 dunjakker av dårlig kvalitet fra Stormberg,  2 ødelagte i sømmene og en ubrukt. Syns ikke de har en grei policy...hadde heller sett at jeg får refundert penger å kjøpt andre plasser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

whistler skrev (På 6.1.2018 den 19.50):

Min erfaring er at kvaliteten ikke holder mål.. Betaler heller litt mer og kjøper Bergans, Norrøna, Arc’teryx på tilbud og får klær som holder mål og varer lenge. 

Irriterer meg ellers at de utad har en grønn og «samfunnsvennlig» profil, men masseproduserer «dårlige varer». Jeg syntes ikke det står i stil, dessverre. 

Enig .. Dem annonserer å være bærekraftig...helt det motsatte er de....her MÅ jeg bestille en ev reklamasjon via nett, istedenfor å ordne det i butikken.  Hadde feks en skade på et produkt som ble godkjent som reklamasjon...fikk ikke bytte det i butikk.  Jeg er sååååå ferdig med denne butikken og dens policy og kundeservice!!!

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DROMEDILLA skrev (På 6.1.2018 den 19.35):

Er det noen her med positive/negative erfaringer med Stormberg? Jeg spør fordi jeg har vært god kunde i minst 10 år, men de siste par årene har jeg opplevd flere reklamasjoner. Stort sett er de grei og hyggelig, men når ting har gått ut av garanti får jeg ikke noe hjelp. Bergans på sin side har jeg opplevd at de tilbyr seg å reparere gratis eller for en symbolsk sum når tingene har blitt et par år eller eldre. 

Det mest irriterende er imidlertid alle reklamasjonene. I det siste har ikke jeg rukket å slite ut klærene før jeg må levere de inn og få nytt produkt på garanti, også skjer gjerne det samme med det nye produktet etter en stund. I dag holdt jeg på få ødelagt en skitur pga. glidelåsen på jakken streiket. Heldigvis hadde jeg med meg en mellomlagsjakke jeg hadde tenkt å slenge på meg når vi skulle ta pause som jeg måtte bruke i stedet. Jakken med glidelåsen er knapt brukt men garantien har dessverre gått ut.

Stormberg er så dårlig i kvalitet.  Siste sak jeg hadde, er en Vannflaske som rev av i henkefeste : sa fra, fikk ny, ville ha refundert pengene,  var ikke mulig. Bestilte ny på rabattkode og samme dritten skjedde på nytt. Dem beklager, men siden jeg brukte rabattkode ved første bestilling som var betaling for flasken,  dvs det vises 0 på faktura,  får jeg ikke refundert prisen den koster. Skjønner Dem som kan. Er drittforbannet. Så skal jeg få flaske nr 3 og selge den på finn.no som ubrukt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Ellefjell 

Du har snart skrevet at alle leverandører av fritidsklær i Norge har elendig service, er det noen som har bra? Eller er du bare ute etter å trolle? Bergans, Stormberg, Fjellsport er det fler?

Jeg har hatt reklamasjoner som er reele fabrikkfeil på klær og utstyr uten å ha måtte forklare no videre om det. Det har blitt reparert eller erstattet.

Hvordan du klarer å komme borti all den dårlige kundeservicen er meg et mysterium. 

 

  • Liker 8
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Faun skrev (4 minutter siden):

@Ellefjell 

Du har snart skrevet at alle leverandører av fritidsklær i Norge har elendig service, er det noen som har bra? Eller er du bare ute etter å trolle? Bergans, Stormberg, Fjellsport er det fler?

Jeg har hatt reklamasjoner som er reele fabrikkfeil på klær og utstyr uten å ha måtte forklare no videre om det. Det har blitt reparert eller erstattet.

Hvordan du klarer å komme borti all den dårlige kundeservicen er meg et mysterium. 

 

Det er vel kanskje terskelen min på når og AT jeg sier fra (adressert til rett person) når noe ikke er som det skal. Mulig du og jeg er forskjellige her? Jeg kunne bare ha godtatt og ikke brydd meg videre...jaja, sånn går nå dagen! Jeg sier gjerne fra også på restauranten om maten ikke holder mål, likedan som jeg gjør når en jakke eller en flaske ikke holder mål.  Noe galt med det?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig du rett og slett er heldig å få gjennom dine reklamasjoner uten videre? Jeg sitter dessverre igjen med dårlige opplevelser hos Fjellsport,  Bergans og Fjellsport og dette gjelder den siste tiden og ikke HVER GANG jeg handlet hos dem. Bergans feks.innrømmte selv, at servicen ikke var slik de bruker å yte og la seg lang flat for det. Fjellsport reagerte arrogant og barsk og Stormberg har jeg en pågående sak som jeg håper at ordner seg.  Tror meg, jeg SØKER ikke konflikt, men det er nok noe med at jeg IKKE GIR MEG så lett og opprettholde diskusjonen til man enes på en god måte. Og dessverre har ikke Fjellsport og jeg klart det i siste saken.

Når det gjelder kvalitet,  så skal produktet holde til sitt formål...ikke mer ikke mindre.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke mye erfaring med Stormberg, men har en Vestmarka zip-off bukse som er 5 år gammel og vært med på alle turene mine.  Det er faktisk den eneste turbuksa mi. Fortsatt i god stand. Dessverre tror jeg ikke den er i sortimentet lenger. Tror jeg betalte rundt 1100 for den. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.