Gå til innhold
  • Bli medlem

Planlagt barnetreff til våren?


Anbefalte innlegg

Annonse

Hei,
Det ville vært morro å være med på. Tror desverre det kan bli litt for langt unna for oss. Men skulle det klaffe på ei langhelg e.l. så skal man ikke se bort i fra at vi tar turen. Kanskje Sognefjellet kan være et tema? Det fordrer vel fort mer sommer enn vår.
Fruen har (utrolig nok!) aldri vært ned i Sogn, så er trolig ikke tung å be heller.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så kjekt med respons da. 😀 Om det er enda eller fra øst tenker eg Skjåk området som en fin plass, å det skal være en plass hvor det er mer stabilt med lite nedbør. Bare tanker ingen faste planer....  Grotli.... Barna våre er 7 og 10 år. Vært med i fjella siden før beina bar de. Er ennå ikke falt av lasset, men vi trenger mer å strekke oss etter.  Målet i år er flere overnattinger i telt, fiskestang og bålkos.  Å få pappen mer interessert. 😉 Fikk han med på tur i fjor sommer da, han og eg var å testa i indre Sogn,  gikk fuglesteget kun for dagsturen sin del. Anbefales forresten.  I år skal vi ha ungene med opp dit, overnatte på huset der oppe. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

10 minutter siden, fjellgeita ved sfjorden skrev:

Så kjekt med respons da. 😀 Om det er enda eller fra øst tenker eg Skjåk området som en fin plass, å det skal være en plass hvor det er mer stabilt med lite nedbør. Bare tanker ingen faste planer....  Grotli.... Barna våre er 7 og 10 år. Vært med i fjella siden før beina bar de. Er ennå ikke falt av lasset, men vi trenger mer å strekke oss etter.  Målet i år er flere overnattinger i telt, fiskestang og bålkos.  Å få pappen mer interessert. 😉 Fikk han med på tur i fjor sommer da, han og eg var å testa i indre Sogn,  gikk fuglesteget kun for dagsturen sin del. Anbefales forresten.  I år skal vi ha ungene med opp dit, overnatte på huset der oppe. 

Har eit dels utprøvd konsept med basecamp på toppen av skianlegget på Grotli  (barnas turlag), som vi kan kopiere til FF-barnetreff :)

Enkelt å fylle pulken og ta han opp, enkelt å renne til bilen etter meir ved. 

Mogleg ski i bakke, eller mogleg tur innover i fjellet. 

Alle måltid i camp, eller spenne på seg skia, renne ned skianlegget, og ta frukostbuffet på hotellet, som er nokså prisvennleg, middag og kveldssnop i camp. 

Om det skulle klaffe slik vil eg gjerne vere med på det, med mine to bonusbarn. Kan eg lokke med litt kjøring i skianlegg kan det jaggu hende eg får med tenåringane mine også :)

Edit: @Hammerikkje stort lenger til Grotli enn til Sognefjellet. Kanskje 20 min lenger. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, Tessatroll skrev:

Har eit dels utprøvd konsept med basecamp på toppen av skianlegget på Grotli  (barnas turlag), som vi kan kopiere til FF-barnetreff :)

Enkelt å fylle pulken og ta han opp, enkelt å renne til bilen etter meir ved. 

Mogleg ski i bakke, eller mogleg tur innover i fjellet. 

Alle måltid i camp, eller spenne på seg skia, renne ned skianlegget, og ta frukostbuffet på hotellet, som er nokså prisvennleg, middag og kveldssnop i camp. 

Om det skulle klaffe slik vil eg gjerne vere med på det, med mine to bonusbarn. Kan eg lokke med litt kjøring i skianlegg kan det jaggu hende eg får med tenåringane mine også :)

Edit: @Hammerikkje stort lenger til Grotli enn til Sognefjellet. Kanskje 20 min lenger. 

innebærer at vi må kunne ta oss fri fredag for å få det til. blir fort 5-6 timer kjøring med noen stopp.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Hammer skrev:

innebærer at vi må kunne ta oss fri fredag for å få det til. blir fort 5-6 timer kjøring med noen stopp.

Ja det er det absolutt, lang kjøretid for dykk :) berre tenkte at om Sognefjellet er innafor så er det ikkje stort lenger til Grotli. Men samd, det er langt for ei vanleg "reise etter jobb Fredag" helg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et lite sidespor her. Jeg har planer om å få med kidsa i Dumdalsgrottene til sommeren. Omtrent like langt som til Grotli om man kommer østfra  (via Lom), ca ved Bøvertun over sognefjellsveien.

Litt info:

http://fjellforer.blogspot.no/2011/05/dumdalsgrottene-et-fint-turalternativ-i.html?m=1

https://peakbook.org/tour/104606/Grotte+og+klatretur.html

Kan være fint å kombinere med litt fjellturning en eller flere dager for å få litt variasjon og spenning. :)

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ei anna fin greie om ein har litt større kids som orka nokre km på ski er basecamp på leirbrean i tidleg Mai, og aktivitet ut frå interesse, anten det er skileik i camp, topptur til lyte eller stor topp i massivet eller ein runde over på Smørstabbreen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.