Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Reinsfjell Pro. Greit vintertelt?


Oslo

Anbefalte innlegg

Hei. Jeg skal ha et vintertelt med plass til 2 personer som skal bæres i sekk for det meste. Kommer til å bli brukt mest av sønnen min og meg i lavlandet, men også noen turer i fjellet. 

Om det er tunnel eller kuppel er ikke så farlig, men teltet skal være grønt. 

Har lenge vurdert keron 3, og orion 3 extrem, men jeg kan jo få et reinsfjell pro til 4500 på outleten. Hvor bra vil det fungere med tanke på lufting og vindstabilitet? Noen som har prøvd det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er egentlig ikke en fortelt type, men kanskje jeg burde vurdere noe med litt større fortelt. Blei litt kaldt i Unna'n med døra åpen når vi lagde frokost i 10 minus.

Da er det i såfall keron 3 gt eller svalbard high 3 pro som gjelder. Vil ikke ha skrikende gule og røde telt fordi jeg har blitt sær. Så extrem teltene til helsport utgår. 

Men hvis noen har erfaring med reinsfjell pro 3 på vinteren så skriv gjerne noe ord.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

35 minutter siden, Oslo skrev:

Jeg er egentlig ikke en fortelt type, men kanskje jeg burde vurdere noe med litt større fortelt. Blei litt kaldt i Unna'n med døra åpen når vi lagde frokost i 10 minus.

Da er det i såfall keron 3 gt eller svalbard high 3 pro som gjelder. Vil ikke ha skrikende gule og røde telt fordi jeg har blitt sær. Så extrem teltene til helsport utgår. 

Men hvis noen har erfaring med reinsfjell pro 3 på vinteren så skriv gjerne noe ord.

Jeg har Reinsfjell 2 og Svalbard 3. Kjempefornøyd med Reinsfjell til sommerbruk men forteltene er altfor små på vinteren, etter min smak.

Svalbard er et supert vintertelt og du finner det innimellom i grønt på Outleten til Helsport. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du noen grenser ift vekt og volum?

Jeg har vært veldig fornøyd med Svalbard High Camp og Fjellheimen Camp på vinteren, men begge var X-Trem versjonen i sirkusfarger.

For helsport så et kanskje Pro eller Trek teltene et alternativ? (Pro skal tåle bra med vær, men jeg kjenner ikke til Trek selv bortsett fra at de skal ligne utgaver av Pro med mer takhøyde.)

Det ligger et Fjellheimen Trek 3 Camp til bra pris på outler'en nå:

 http://www.helsport.no/fjellheimen-trek-3-manns-demo

fjellheimen_trek_camp_1_1_2_1.jpg.4ef3be62c4c66b159a7c2b9b141d20ab.jpg

fjellheimen_trek_3c_gr_riss_2.jpg.aaf871c9bef116d8ac18f462b0be2f4a.jpg

 

Selv drar jeg på tur på vinterer med alt fra enduks telt uten fortelt  (MH EV2) til telt med bra fortelt som f.eks. Svalbard High Camp. For komfort og matlaging  osv så foretrekker jeg helt klart et romslig telt med stort fortelt. Prioriteres vekt og pakkevolum så går jeg for nevnte EV2. I mellom her er f.els. Exped Orion II/III og lignende telt noen alternativer. 

Fjellsport har fortsatt 25% rabatt, og om man kikker igjennom listen over 4 sesong telt og ekspedisjonstelt så kan jo det gi litt inspirasjon ift valg av telt? (Har filtrert på 3 pers i listen nedenfor mtp plassbehov for 2 pers vintertid)

https://www.fjellsport.no/produkter/turutstyr/telt-lavvo/telt.html?f_teltsesong=3889,3888&f_teltliggeplasser=354&price=

 

Endret av Terka
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke jeg nok kan få understreket hvor stor pris jeg setter på et "camp-fortelt" vinterstid. Her fra forteltet fra en påsketur på Sennalandet i Finnmark der jeg og kompis campet 5 dager.

Det er for øvrig fullt mulig å få påsydd både ekstra bardunfester og stormmatter på et grønt telt hos Helsport om du kommer over et pro-telt i ønsket fabrikat til gunstig pris. Kompis handlet seg nylig et ombygd 4-manns ombygd protelt til en gunstig penge i outletten tiltenkt hardkjør om vinteren.

Illustrasjonsfoto som forsvar for romslig fortelt ;-) :

 

WM - G0071971.jpg

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 hours ago, Espen Ørud said:

Jeg tror ikke jeg nok kan få understreket hvor stor pris jeg setter på et "camp-fortelt" vinterstid. 

 

WM - G0071971.jpg

Støtter den. 👍 

20170822_092908.thumb.png.9466cb479b515b765c998853631508b3.png

Her hadde vi egentlig finfint vêr men -18° på natta gjorde at det var særs trivelig å ha besøk i forteltet og inta frukosten der. 

 

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,  og takk for tilbakemeldinger.

Jeg har egentlig bestemt meg for to alternativer nå. Helsport Svalbard high camp eller Helsport Spitsbergen pro camp. Heller mot den siste egentlig. Så da får jeg bare venter til etter jul og se etter tilbud og hvor mye penger som er igjen på kontoen...

Er det noen som har erfaring med Spitsbergen pro camp?

Endret av Oslo
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.