Gå til innhold
  • Bli medlem

Lage underquilt/underblanket selv?


Ewoken

Anbefalte innlegg

Hei. Noen som har erfaring med å lage en underquilt/underblanket selv? Jeg har en gammel sovepose med primaloft, som jeg vurderer å gjennbruke.. Jeg har Hennessy safari selv, og ungene har vær sin DD Frontline(dobbelbunn). Vi har brukt liggeunderlag i frem til nå, men liker ikke ideen å ha det stive underlaget.. liker best å ha bedre passform for kroppen. Jeg har en jerven fjellduken Thermo som jeg kan bruke som underblanket, men hadde vært kjekt med noe annet.. DD selger, men har dårlig erfaring med deres sovepose. Hennessy har ikke til safari..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hva med noe slikt: http://leiavoia.net/pages/hammock/geminiquilt.html 

Diskusjonstråd på hammockforums.net: https://www.hammockforums.net/forum/showthread.php/134451-The-GEMINI-Underquilt-65-DIY-No-Sew-All-Season-Down-Convertible
Vurderer å prøve det ut selv. Har DD Underblanket per i dag, og er ikke særlig konfortabel når gradestokken kryper under 0.

Evt. noe lignende Warbonnet Wooki, dvs. sy en sovepose på hammock nr 2. som du henger under den du ligger i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Hei. Det er mulig jeg er litt sent ute med å svare, men den som venter på noe godt, osv... 

Jeg testet å lage en underdyne av en gammel syntetisk sovepose for en tid tilbake. Da soveposen var, som de fleste er, kileformet og en underdyne bør være nogenlunde rektangulær ble det en litt kortere underdyne enn jeg normalt foretrekker. Soveposen ble klippet til et så langt rektangel som jeg fikk til i 40" bredde (45 hadde vært bedre, men da hadde den blitt enda kortere), sydde kanaler til primæroppheng på langsidene og kanaler til stramming på kortsidene. Fester til sekundæroppheng ble sydd på kortsidene. Resultatet ble ok, men varmet ganske dårlig i forhold til vekta. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.