Gå til innhold
  • Bli medlem

Videodiskusjon : Teltprat


Bård Haug

Anbefalte innlegg

Annonse

Finnsbergvatnet?
Ser ut som alle ventilene er snurpet igjen? Eller ser jeg feil? Har samme telt som deg og opplevde CO-alarm som gikk av i kraftig vind og snøvær der alle tre ventilene føyket igjen. Alle ventilene sto i utgangspunktet åpne, med bare myggnettingen snurpet igjen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...
På 14.12.2017 den 20.20, Memento mori skrev:

Ja, det er en gammel Multifuel som jeg har kappet av beina på og montert på en brakett som setter den godt på plass. Dette er en stabil og trygg løsning. 

På 14.12.2017 den 20.18, whistler skrev:

Finnsbergvatnet?
Ser ut som alle ventilene er snurpet igjen? Eller ser jeg feil? Har samme telt som deg og opplevde CO-alarm som gikk av i kraftig vind og snøvær der alle tre ventilene føyket igjen. Alle ventilene sto i utgangspunktet åpne, med bare myggnettingen snurpet igjen.

Bra observert. Når det blåser, trekker jeg igjen myggnettingen. Om du ikke gjør det, risikerer du mye snø inn i teltet. "default" er at myggnettingen er igjen når teltet ligger på pulken. Har opplevd 5 cm snø i hele innerteltet etter å ha glemt å snøre igjen. For å få opp varmen lukker jeg nok også igjen helt til tider, men her regulerer jeg etter behov. Med mye vind, er det mindre sannsynlighet for å få for mye CO. Men du har helt rett, Her må man være litt på vakt. Ja, Finsbergvannet (du er tydeligvis godt kjent der)...

 

Endret av Bård Haug
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.