Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefaling av langfeller?


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg venter på at langfeller skal komme inn til den lokale butikken. Fellene jeg venter på er Pocoma Race 2.0 grip, de skal brukes på Åsnes falketind ski. Fellen veier 385 g per par.

Skien er til bruk på turer i kupert terreng og toppturer hvor det er lange innmarsjer. Jeg har kortfeller til skiene, men det er ikke godt nok grep når det blir bratt og når man skal traversere på litt hardt og ujevnt underlag.

Jeg trodde disse fellene var en slags mix mellom mohair og nylon, jeg ser de er ren mohair. Jeg trodde også de hadde bakfeste, det har de ikke. Såvidt jeg har lest er mangelen på bakfeste ikke noe problem, men det vil gi lavere vekt og bedre glid. Jeg har aldri slitt med at feller løsner fra skien.

Spørsmålet mitt er:

1: Vil disse fellene gi godt nok grep?

2: Vil disse fellene bli for fort utslitt? (jeg forventer ikke evig levetid, men de må holde noen sesonger).

Det neste alternativet mitt er G3 alpinist Momix, som er en kraftigereskifelle med bakfeste, en mix mellom nylon og mohair, og betydelig høyere vekt 560g/par.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.