Gå til innhold
  • Bli medlem

Behøver det være så fancy?


Miamaria

Anbefalte innlegg

Annonse

@Miamaria: Når man har slike fantastiske nærområder som du har så skjønner jeg godt trangen til å benytte det så ofte det er anledning.
Jeg er helt enig med deg i å forsøke å være turist i egne områder. Vi er heldig bortskjemte med natur her i landet, dog noen mer enn andre :-) Jeg for min del synes dine fine bilder viste fram ganske så fancy lokaliteter, åsene her rundt Mjøsa er ikke like majestetiske.
Når det er sagt så har jeg hatt mange fine sommer- og vinterturer i umiddelbar nærhet av hjemmet.

Takk for bidraget :-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

22 hours ago, Eivind T said:

Lysten til å komme meg nordover igjen - med kajakken på biltaket, ble ikke mindre av denne luka. Herlige bilder og godt budskap!

Takk for det - men det funka jo ikke helt hvis det var hit du fikk lyst til å dra, he he. :) Kanskje begge deler?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

47 minutes ago, Stnevert said:

Veldig bra artikkel. Nærområdet har ofte mye å by på, bare man tar seg tid til å se, og nyte.

Det er så sant. Her er for øvrig ett av bildene jeg egentlig skulle ha med, men ikke fikk helt tid til å lete fram. Denne brua kjører jeg forbi til og fra jobb hver eneste dag. Den står attpåtil i et veikryss, så det er ingen grunn til å tro at det skulle være fint her. Men når man går litt unna veien, eller under veien blir det jo her egentlig, så kan det plutselig bli ganske så fint. I år var vi på samme stedet, og jeg så noen fisker jeg aldri har sett før, som jeg ennå er litt usikker på hva var. Mer skal det ikke nødvendigvis til, enn å sjekke ut et sted som ser gørr kjedelig ut. :)P9080026.thumb.jpg.e9afe3abbabdf39b766dd771ebfeecf7.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

51 minutes ago, martin.m said:

@Miamaria: Når man har slike fantastiske nærområder som du har så skjønner jeg godt trangen til å benytte det så ofte det er anledning.
Jeg er helt enig med deg i å forsøke å være turist i egne områder. Vi er heldig bortskjemte med natur her i landet, dog noen mer enn andre :-) Jeg for min del synes dine fine bilder viste fram ganske så fancy lokaliteter, åsene her rundt Mjøsa er ikke like majestetiske.
Når det er sagt så har jeg hatt mange fine sommer- og vinterturer i umiddelbar nærhet av hjemmet.

Takk for bidraget :-) 

Jeg skal ikke underslå at noen steder nok har litt mer fancy ting enn andre. Spørsmålet er om man ser det man har, uansett. Jeg kjenner flere her i området som ikke kunne tenkt seg å padle en rekke av disse stedene, det hadde blitt aaalt for kjedelig. Det er pinlig vanskelig å ikke la seg påvirke det minste av. Slike folk, Facebook-likes og det hele. Vil gjerne tro at man ikke påvirkes, så oppdager man plutselig at hallo, nå er man på feil jorde.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Utrolig flotte bilder som virkelig understreker budskapet i teksten. Jeg tror det er lettere å være til stede her og nå på de lokale turene. På lengre turer er det lett for at fokuset glir over på dagsmarsjer, tyngden på sekken og man øker kanskje tempoet litt eller kutter ned på pauser når man ser at tidsskjemaet ikke holder helt. På mine lokale turer er jeg blitt flinkere til å være underveis, selv om jeg har et mål om å nå en fjelltopp eller padle til en holme.

Det er inspirerende å lese bloggen din. Den er en flott ambassadør for nærturen.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

33 minutes ago, Joker said:

Utrolig flotte bilder som virkelig understreker budskapet i teksten. Jeg tror det er lettere å være til stede her og nå på de lokale turene. På lengre turer er det lett for at fokuset glir over på dagsmarsjer, tyngden på sekken og man øker kanskje tempoet litt eller kutter ned på pauser når man ser at tidsskjemaet ikke holder helt. På mine lokale turer er jeg blitt flinkere til å være underveis, selv om jeg har et mål om å nå en fjelltopp eller padle til en holme.

Det er inspirerende å lese bloggen din. Den er en flott ambassadør for nærturen.

Helt enig. Det kan faktisk godt være at det var delvis derfor jeg ikke ble så begeistret over Helgeland. Der var vi en gjeng som skulle nå en hurtigbåt på en viss dag. Vi hadde ikke akkurat dårlig tid, men det blir nå gjerne likevel til at man ikke stopper overalt for småtterier når gruppen avhenger av framdrift.

Den siste der var direkte stas å høre! Hjertelig takk! :cheer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
14 timer siden, Imp skrev:

Fine bilder og flott fortellerevne. At du minner oss på å ta vare på det man har i nærheten, tror jeg er viktig - nordmenn er bortskjemte med å reise til Syden :)

God jul :)

Takk skal du ha!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.