Gå til innhold
  • Bli medlem

Erfaring med Fjällräven-bukse (G-1000)?


kjetilkl

Anbefalte innlegg

Denne buksa har vært nevnt tidligere her i forumet, men jeg har et par spørsmål før jeg går til innkjøp.

Buksa ser jo veldig bra ut, kraftig stoff og sikkert slitesterk. Men....dessverre kommer den ikke i forskjellige lengder pr livvidde. For min egen del trenger jeg str. 52 og da blir den litt lang i beina. Det medfører at delen av buksa som skulle gått midt over knærne begynner helt nede ved kneet istedet (det feltet som er svart på den grå og den lyse varianten).

1. Noen som har denne buksa, som ikke er så høy og der det samme gjelder? Isåfall lurer jeg på om noen har hatt problemer med at sømmen gnisser på kneet og kan lage gnagsår?

Buksa sies å være impregnert med en spesiell voks som kan fåes kjøpt.

2. Hvor mye vann/regn tåler egentlig buksa før det trekker gjennom? Kan man gå i sprutregn 2 timer uten problem eller er det 10 minutter som gjelder? Hvordan er pusteegenskapene? Hva om man setter inn deler av buksa med mere voks? Hva skjer med pusteegenskapene og hvor vanntett blir den da?

Vel, tenkte bare å få noen erfaringer fra andre før jeg eventuelt investerer 1000 kroner i buksa. Den ser hvertfall veldig bra ut!

Mvh Kjetil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Fjellfinn

2. Hvor mye vann/regn tåler egentlig buksa før det trekker gjennom? Kan man gå i sprutregn 2 timer uten problem eller er det 10 minutter som gjelder? Hvordan er pusteegenskapene? Hva om man setter inn deler av buksa med mere voks? Hva skjer med pusteegenskapene og hvor vanntett blir den da?

Vel, tenkte bare å få noen erfaringer fra andre før jeg eventuelt investerer 1000 kroner i buksa. Den ser hvertfall veldig bra ut!

Mvh Kjetil

Husker ikke helt hvordan den var som ny, men nå etter 1 års hardt bruk er det 10 minutter som gjelder :(

Buksa er suveren og fullstendig overlegen alt i Tørt godt sommervær !

Men i alt annet vær særlig kaldt gråvær som truer med å gå over i regn - tar jeg Bergans Skogshorn buksa i dermizax ,

vel blir den fuktig, men tørker fort opp igjen.

Anbefaler deg sterkt denne g-1000 buksa likevel - kjøp Zip-off utgaven så har du bukse for de varmeste og de mer kjølige sommerdagene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når buksa er ny, tåler den litt nedbør. Så fort du vasker den uten å reimpregnere den, får du en helt normal bommullsbukse med dertil dårlige egenskaper mhp fukt. Jeg har solgt Fjällräven-bukser i hopetall til kunder som er såååååååå fornøyd med den, men personlig ser jeg ikke helt hva som er så fortreffelig med den. Passformen forutsetter at du er småfeit, og jeg fikk konsekvent knagsår på innsiden av lårene. Strikken i bena fungerte ikke helt for meg, og buksa ble litt for slaskete da jeg tok den ut.

Så jeg ville vurdert en annen bukse.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Fjellfinn
. Passformen forutsetter at du er småfeit, og jeg fikk konsekvent knagsår på innsiden av lårene. Strikken i bena fungerte ikke helt for meg, og buksa ble litt for slaskete da jeg tok den ut.

.

E de mulig :)

Jeg er vel 180 og vel det damene kaller høy og slank - og med str 48 så må jeg ha belte ellers så samler hele buksa seg nedpå knærne,

passformen ellers syns nå jeg er super, og helt rett lengde.

Nei den er ikke stas i fuktig vær, i tørrt vær derimot!

Det er slitestyrken jeg elsker mest ved denne buksa - helt uovertruffen !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.