Gå til innhold
  • Bli medlem

warmpeace viking 1200


Daniel1987

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har den. Er stort sett fornøyd. Den er varm og god.

Lommen inni er for liten, og kragen er ikke den beste jeg har vært borti, men den duger! I forhold til prisen vil jeg si det er et godt kjøp. Det eneste jeg savner er toveisglidelåser på begge sider slik at jeg kunne hatt soveposen på og armene ut om morgenen under frokost osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøpte meg en mammut tyin 5-season til 1800 spenn nå!! Så blir det nok en jan mayen til guttslampen :) ja, var en del gode posetilbud. Warmpeacene er gode poser. Sikkert litt finesser og krimskrams som mangler, men er kanonfornøyd med både 300 og 600:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, Prebb skrev:

Jeg har den. Er stort sett fornøyd. Den er varm og god.

Lommen inni er for liten, og kragen er ikke den beste jeg har vært borti, men den duger! I forhold til prisen vil jeg si det er et godt kjøp. Det eneste jeg savner er toveisglidelåser på begge sider slik at jeg kunne hatt soveposen på og armene ut om morgenen under frokost osv.

Er det flere enn fjellreven som har dette?

Fjellreven har åpning til armene og hette med pelskant.

Warmpeace Viking 900 har strikk i åpningen, og stor åpning, så jeg synes den henger bra om du strammer den over "puppene" :)

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Daniel1987 skrev:

Hei. Noen som har erfaring med denne posen? Evt forslag til andre bra vinterposer til en god pris? Hadde planer om isbjørn jan mayen til meg å sønnen på 7 år, men ser det er mye bra tilbud om dagen.

Hei @Daniel1987 Har testet denne posen mange vinterdøgn ute og er svært fornøyd. Det er en veldig varm pose som også er ganske lett. Har skrevet et detaljert innlegg på bloggen hvor jeg sammenligner denne posen med modellen "Isfjorden" fra Helsport som også er en god og varm vintersovepose. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

38 minutter siden, Daniel1987 skrev:

Ser ut som viking 1200 dr en god pose, men nå om dagen er det veldig bra tilbud på mammut tyin mti 5 season. Noen som kan si litt om hvordan denne er i str? Er 200cm lang nok for en på 190cm? Romslig å varm?

Jeg har Tyin expedition 5-season. Antar størrelsen blir samme. Jeg er 190 og syntes denne posen i 200cm passer helt perfekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

26 minutter siden, Daniel1987 skrev:

Er tyin exp 5 season samme som tyin mti 5 season? Syns det er mange av dem som heter nesten det samme.

Det ser sånn ut. Denne ligner veldig på den jeg har og har samme komfortrating på -25 som min:

http://www.outnorth.no/mammut/tyin-mti-5-season?gclid=EAIaIQobChMI09aI_qnV1wIV2smyCh1TygaLEAQYASABEgJfZfD_BwE#Bison

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mulig det er 1200 jeg skulle hatt, men ser de har denne på tilbud i dag. Men er det tilbud, eller er dette ett av de vanlige luretriksene til Hekta på tur med en førpris som ikke har eksistert? Burde jeg heller bare kjøpe den 1200 til ordinær pris kanskje?
https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/4-sesongsposer/warmpeace-viking-900

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg har testa 1200 over litt tid.

Første del av testperioden ligg i linken over. Del to vil komme inn i testen om litt, eg har mellom anna hatt han med meg til Grønland på skitur. i haust Det er mykje pose for pengane, som eg allereie har påpeika i testen. På Grønland var både eg og turvennine samde om at den funka gull. 

Eg er varmare i den enn i Jan Mayen, men mistenkjer at det handlar om fasongen, og at dun har lettare for å legge seg inn til kroppe på ein måte som syntet ikkje gjer.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, Miamaria skrev:

Mulig det er 1200 jeg skulle hatt, men ser de har denne på tilbud i dag. Men er det tilbud, eller er dette ett av de vanlige luretriksene til Hekta på tur med en førpris som ikke har eksistert? Burde jeg heller bare kjøpe den 1200 til ordinær pris kanskje?
https://www.hektapatur.no/sove-ute/soveposer/4-sesongsposer/warmpeace-viking-900

Eg meinar å hugse at den førprisen er reell.

På tilbud nermar han seg det samme som eg har gitt for min og min sambuars 600.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 hours ago, Daniel1987 said:

Vi har aldri hatt tunposer før, men bare hørt at dem tåler fukt dårlig. Hvordan vil den warmpeace 1200 tåle netter under åpen himmel?

Fukt tåler dun bra. Blir det ordentlig vått derimot. Det skal mye mer til enn man kanskje tror. Mitt inntrykk er at det er mer aktuelt å tenke på om du skal på lange ekspedisjoner. Til vanlig bruk funker dun helt fint. 

Det er ingen problem å sove under åpen himmel. Det vil jo bli litt kondens om det er kaldt ute, men jeg har bare pleid å børste det av når jeg våkner. Om det begynner å pøsregne får du nok problemer, men da har du vel kanskje ikke tenkt å ligge under åpen himmel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Daniel1987 skrev:

Kontaktet hektapåtur, å dem sa at den lengste posen er 195 lang. Da vil jeg tro den blir for kort til meg som er ca 190 høy?

Ja det vil eg tru. Har du sett på Mountain Hardwear sine syntetiske vinterposar? Bra pris, bra kvalitet, bra varme, komprimerar bra til å vere syntetiske. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.