Gå til innhold
  • Bli medlem

Valg av hengekøye


Kristian Bøhler

Anbefalte innlegg

Er det noen som har prøvd hengekøya fra https://www.xxl.no/mackenzie-hiking-hammock-with-tarp-turhengekoye-m-overseil/p/1141943_1_style 

eller er det bedere å satse på 

https://www.hektapatur.no/ticket-to-the-moon-dobbel-hengekoye-graoransje?gclid=EAIaIQobChMIqrWs1OzR1wIVTF8ZCh22Twm_EAQYAiABEgIimfD_BwE

 

?? Har aldrig sovet i hengekøye å har lyst til å prøve i vinter 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har Ticket to the moon og er veldig fornøyd. Den andre du lenker til ville jeg ikke vurdert en gang så lenge XXL ikke har fantasi til å legge ut mer enn bare pakkposen. Jeg liker å se varen, nemlig. Mulig du kan finne mer info om den et annet sted?

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har selv TTTM hengekøye, å denne er helt super til å sove ute i. Den er god størrelse på så du får plass til liggeunderlag og du kan vri deg mer vertikalt så du slipper å sove i bananform. Siden jeg har tarp fra før ble dette en enkel løsning som jeg kan bruke når vær og forhold tillater det. Skal du sove mye i køye ville jeg gått for en Hennessy. Men den andre du linket til der har jeg ingen erfaring med. Men jeg ville gått for TTTM hvis du først skal bruke penger på det. 

Den er også helt suveren når du bare skal hvile litt på fotturer. Eller sitte i å spise lunsj :-) 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 minutter siden, Dingsen skrev:

Har selv Hennessy Explorer Deluxe Asym Zip. Men det blir alt for dyrt for å teste. Kjør billig test først! Ikke sikkert du synes noe om det og da er det greit å ikke ha brukt en formue på det. :thumbsup:

Har også denne. Super køye.  Du har ingen du kan låne av i din nærleik?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Kristian Bøhler skrev:

Er det dobel modellen ? Ser ut som deg er grei plas :-) 

Ja, dette er king size mener jeg. Det er nesten ikke noe forskjell i pakk volum og man får lett plass til to voksene oppi her. Hva og hvilke behov man har må man bare se selv :-)  Det er fantastisk med køye, spesielt under tregrensen. Er ikke alltid like kjekt på fjellet, eller andre plasser hvor det kan være utfordringer med å slå den opp. Mye er løst med noen steiner og bardunplugger, men det finnes video av på youtube. 

 

5 timer siden, Espen Ørud skrev:

Huffda - der røyk jeg på en førjulsgave til meg selv ;-)

https://www.amokequipment.no/collections/hengekoyer/products/draumr

 

Fantastisk køye dette, bare synd de ikke lager den i lang modell. Helt håpløst for oss som er laget riktig men feil sammensatt :-P 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Espen Ørud skrev:

Huffda - der røyk jeg på en førjulsgave til meg selv ;-)

https://www.amokequipment.no/collections/hengekoyer/products/draumr

 

Enig med @tshansen at dette er en fantastisk hengekøye! Har laget en kort video her etter oppdrag fra Fjellsport hvor jeg viser den frem litt forskjellige plasser i Norge. Veldig fornøyd:)

1 time siden, tshansen skrev:

Fantastisk køye dette, bare synd de ikke lager den i lang modell. Helt håpløst for oss som er laget riktig men feil sammensatt

Er produkttester for Amok Equipment, og kan røpe at de jobber med noen lengre modeller i året som kommer:)

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 timer siden, Isak Knutsen skrev:

Enig med @tshansen at dette er en fantastisk hengekøye! Har laget en kort video her etter oppdrag fra Fjellsport hvor jeg viser den frem litt forskjellige plasser i Norge. Veldig fornøyd:)

Er produkttester for Amok Equipment, og kan røpe at de jobber med noen lengre modeller i året som kommer:)

Ser utt som en veldig lur hengekøye 👍🏻

Lenke til kommentar
Del på andre sider

18 minutter siden, tshansen skrev:

Da ryker det kroner fra kontoen min, for bedre køye skal du lete lenge etter 👏🏻

Ja, de er virkelig komfortable å ligge i, samt at de er så fleksible å sette opp. Du kan også gjøre sengen din om til en nydelig stol:)

 Kan sikkert røpe en rabattkode når de lange modellene kommer ut, hvis ikke du finner noen bedre tilbud:)

DSC_4468.thumb.jpg.6100a926976fe5cf15dfb32d6288e03c.jpg

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Jeg kjøpte MacKenzie-køya da den var på salg til 200 kr hos XXL på black friday, bare for å prøve om køye var noe for meg. Jeg har hund, og har hørt av andre at det var vanskelig å få hunden til å roe seg på bakken under køya kontra i fortelt. Så da er det greit å teste med en budsjett-variant. Jeg har ikke sovet i den enda, men tatt den med ut og hengt opp for å teste. Selve køya virker OK, selv om myggnettingen virker som den er av litt dårligere kvalitet enn Hennessey Hammock sin (som er mitt eneste sammenligningsgrunnlag). Det var i alle fall deilig å ligge i den, og med unntak av myggnettingen virker materialene robuste nok. Jeg skulle gjerne sett at man kunne ta av myggnettingen, det er jo ikke mygg året rundt her til lands.. Men alt i alt føles det som et kupp: i alle fall for 200 kroner - overseilet alene er verdt det til den prisen :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

17 timer siden, Dingsen skrev:

Er det mulig å vrenge køya? Slik at nettingen er under køya?

Nja, ikke uten å klipppe og lime noe: myggnettingen holdes oppe av en elastisk snor som er kortere enn selve køya. Hvis man vrenger køya vil vel den snora bli til tidenes mest ubehagelige g-streng :wacko:

  • Hehe 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.