Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvilke lavvo skal jeg beholde?


DROMEDILLA

Anbefalte innlegg

Jeg har to Lavvoer, en Bygdin Extreme og en Filefjell Extreme. Det er egentlig den samme lavvoen, men Filefjell Lavvoen er en nyere modell av den andre. Den har også et lite vindfang. Jeg tenker at jeg ikke trenger to. Grunnen til at jeg har to lavvoer er fordi den ene lavvoen bare har bunn duk mens den andre har innertelt. Fikk et like godt tilbud på den andre lavvoen med bunnduk som uten, derfor kjøpte jeg ikke bare bunnduken. Innerteltet og bunnduken skal så vidt jeg vet passe i begge lavvoene. Derfor lurer jeg på å beholde en lavvo med innertelt og bunnduk og selge den andre uten. Jeg liker å ha fleksibiliteten med/uten innertelt. Spørsmålet er hvilke av de skal jeg beholde.

Bygdin lavvoen er en klassisk lavvo mens filefjell Extreme har et lite vindfang med stor åpning. Begge har naturligvis myggnetting i alle åpninger. Spørsmålet er om dette ekstra påbygget er mer til irritasjon enn til nytte? I forholdt til vekt er det ikke store forskjellen når jeg tar det på badevekten hjemme. Med innertelt veier faktisk Filefjell Extreme lavvoen omtrent det samme som Lavvoen med bare bunnduk. Hvordan er det for eksempel med ekstra vindfang i teltet? Vil jeg merke stor forskjell der i forhold til Bygdin uten "påbygget". Den skal ikke brukes til krevende ekspedisjoner, men til camping og helgeturer i skog og mark hele året. Er likevel greit at det ikke er et stort handicap på påbygg. Ser riktig nok at det er rikelig med barduner på vindfanget.

Under er to bilder av filefjell og et av bygdin lavvoen.

 

84CCED472DF74C61F3002E222FE7A1D0_111397_13.jpg

576CA84F1E9466FBAF6C4927447A3457_111397_14.jpg

3402399.jpg

Endret av DROMEDILLA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.