Gå til innhold
  • Bli medlem

Oppheng for skiboks i garasje?


Fjellfilmeren

Anbefalte innlegg

Annonse

Leste innlegget ditt, så kom reklame for denne to minutter etterpå:

https://www.hektapatur.no/g-max-kajakk-og-skiboks-heis?gclid=EAIaIQobChMI_7fb0qPN1wIVQ4AZCh1dlwJoEAEYASABEgLJUvD_BwE

Man burde selvsagt bli livredd og boikotte slik rettet reklame, men jeg legger den ut likevel.

(Og hvis Fjellfilmeren jobber for Hektapåtur, så er jeg plutselig den nyttige idioten...)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Fjellfilmeren skrev:

Jeg ønsker å henge takboksene mine i taket på garasjen.

Hvor mye overhøyde har du? 

Takhøyde minus eventuelt lamper og skinnesystem. Hvor høy er takboksen? Hvor mye frihøyde trenger du for å gå fritt under? normalt 2 meter. 

Hvor mange cm har du igjen til "opphengssystemet"?  Ofte må du velge løsningen etter hvor mye plass du faktisk har igjen. Mange av systemene med to trinser bruker mye plass i høyden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, Eksilbergenseren skrev:

Leste innlegget ditt, så kom reklame for denne to minutter etterpå:

https://www.hektapatur.no/g-max-kajakk-og-skiboks-heis?gclid=EAIaIQobChMI_7fb0qPN1wIVQ4AZCh1dlwJoEAEYASABEgLJUvD_BwE

Man burde selvsagt bli livredd og boikotte slik rettet reklame, men jeg legger den ut likevel.

(Og hvis Fjellfilmeren jobber for Hektapåtur, så er jeg plutselig den nyttige idioten...)

Neidda, jeg jobber ikke der. Løsningen ser bra ut på bildet. Men i praksis vil den ta nesten en meter med takhøyde. Slik luksus har jeg ikke :-) Tror taket er 2,6 meter og det er en Outlander på stylter som skal innunder.

Den ene takboksen er et monster på 45cm høyde + stativ... 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, Fjellfilmeren said:

Jepp!

Men hvor får jeg kjøpt delene? Fant ikke det jeg trengte på Biltema sist jeg var innom. Måtte tilogmed levere tilbake det jeg fikk anbefalt av de ansatte, da det viste seg å være uegnet.

Vil tro du finner trinser og tau på ebay for noen skarve hundrelapper. Trevirke ordner du her hjemme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Trinser og slikt høres bra ut. Stropper er mer knot tenker jeg. Man skal kunne dra hele sulamitten av biltaket i en vending. Det er snakk om en høy Outlander og jeg har båret den av og på den bilen i fem vintrer nå. Drittlei! Vil ha et system hvor det bare er å løfte den rett av biltaket, eller på, alt ettersom ;)

Å skulle dra 4 stropper samtidig i jevn dragning høres stress ut. Jeg vil heller feste 4 tau i trinser til en stor ring, som igjen er festet til vaier til en håndvinsj som man bare kan dra rett av biltaket. Det er en tung glassfiberboks + aluminium rails som skal av og på.

Så må jeg bare finne en vettug måte å slippe den skånsomt ned på takrailsa da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.