Gå til innhold
Torodd Kristoffersen

Valg av DAB radio

Anbefalte innlegg

Var på jakt etter DAB-radio selv for bruk på tur, både til fjells og skogs. Etter å ha kikket en del rundt endte jeg opp med denne:
Skjult lenke - logg inn for å se den

Jeg var opptatt av størrelse, at den kunne bruke AA-batterier og ikke hadde internt batteri(man kan og bruke oppladbare batterier og lade de i radioen da den har innebygget ladekrets), god lyd og ikke minst - spilletid. Kanskje ikke den minste, men tar ikke allverdens plass. Jeg måler den til (LxBxH): 164x108x37mm og 488gr med 4 stk AA-batterier.

Det som overasket meg var hvor lenge den spiller.
Jeg testet den når jeg fikk den, og den spilte sammenhengende i 26 timer. Brukte gode og nye Duracell-batterier :)

Nå er jeg igrunn spent på hvor lenge den overlever, da jeg ikke har noe kjennskap til byggekvalitet osv til dette merket.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider
Skrevet (endret)
2 timer siden, Nils Einar Ljosland skrev:

Jeg kjøpte Sangean lommeradio på Kjell & co. Den virker fint. Men for friluftsliv bruk har den et lite aber. Produsenten garanterer at den fungerer ned til null grader. Det fant jeg ut når jeg leste bruksanvisningen. 

Ganske vanlig på elektronikk det, så hadde ikke brydd meg så veldig om det altså.

Selv på det dyreste foto-kameraet Canon kan tilby, 1Dx mkII, som brukes av allverdens profesjonelle fotografer i alt fra Sahara til arktiske områder står det at Skjult lenke - logg inn for å se den

Samme med feks Sony XDR-P1, som er populær her i tråden:
Skjult lenke - logg inn for å se den

Og nå finner man jo de fleste brukermanualer og specs på nett, så ikke så vanskelig å finne ut av om man er i tvil.

Endret av Kristian J. Vabø

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.