Gå til innhold
  • Bli medlem

Sort uke?


zimwalker

Anbefalte innlegg

Annonse

Black-Friday tilbud bør være minst 40%. Ikke slik som Elkjop og Power m.fl. som skrur opp prisene et par uker før. Tinder & Banditter hadde 50% på Mountain Equipment.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja skal det være så skal det være. Er en hund etter rabatter gode tilbud. Men, men...men blir det ikke litt mye da? Var det ikke nettopp Halloween tilbud, Fargsdagstilbud og Singletilbud? Og så har det som var en sort fredag nå blitt en uke? Salg hele året, mas mas mas, splitter pine.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, beste måten å ikke bli fristet på er å ikke klikke av for "tilbud og nyheter" på epost :) Det funker som bare det, ellers blir det som Minken Fossheim i "Karl & co". Hun handlet masse varer på tilbud fordi det var så billig, men hun hadde ikke tenkt over om hun hadde bruker for klærne :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva mener du? Må man ha bruk for noe for å kjøpe det? Joda, skjønner, det bor vel litt av henne i oss alle på den måten.. Og det er lov til å takke nei til e-post når man handler. Jeg vet. Er bare en svak sjel.

Avsporing: Når vi snakker om Sola, dukket opp en annonse fra Fjellsport her inne, klikk her for å din rabattkode på 25% (eller noe slikt) stod det. Jeg klikket jo, koden kom frem men forsvant før jeg fikk skrevet den ned. Klikket en gang til, og da ble jeg tatt videre til en side hos Fjellsport der jeg kunne klikke på en knapp/lenke for å stemme på dem som året nettbutikk hos Prisjakt. De trodde vel da at jeg kom til å klikke meg videre i håp om at koden ville dukke opp igjen. Ha! Det hadde de rett i.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må ikke, men det gir vel en bedre følelse å bruke det man har kjøpt? De fleste kan vel kjenne seg igjen i å ha kjøpt noe man egentlig ikke hadde bruk for. 

:) Enten har nordmenn for mye penger, eller er det mange/noen som betaler mye kredittkort-gjeld. Tallene viser nye høyder hvert år, enten det er jul eller Black-Friday.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

21 minutter siden, zimwalker skrev:

Avsporing: Når vi snakker om Sola, dukket opp en annonse fra Fjellsport her inne, klikk her for å din rabattkode på 25% (eller noe slikt) stod det. Jeg klikket jo, koden kom frem men forsvant før jeg fikk skrevet den ned.

Fikk du opp annonser her som innlogget? Jeg har sett over innstillingene og det skal ikke være det.

For øvrig er det veldig ok om dere følger henstillingen i rabattkodetråden... 

For at det skal komme litt til driften av forumet er det veldig OK om dere klikker på bildet eller denne lenken før dere handler og betaler. Det gjelder rabatten hos Fjellsport

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ikke sikker på om jeg var logget inn når jeg så annonsen, eller om jeg logget inn like etterpå.

Den sorte uken er avlyst ser det ut til. Fikk en reklame mail fra en bilforhandler, og der har de blå mandag, grønn tirsdag, rød onsdag og gul torsdag, før de har sort fredag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har avmeldt meg mange nyhetsbrev nå nylig. Full innboks av tilbud-tilbud-tilbud. Har hatt en razzia over siste uka hvor jeg avmeldte meg masse nyhetsbrev. Går sikkert glipp av gode tilbud, men det spiller liten rolle når jeg ikke vet det :-). Man blir til og med et litt lykkeligere menneske fordi man slipper å ergre seg over alle tilbud man ikke har råd til å slå til på :-).

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, fjellkaren skrev:

Jeg har avmeldt meg mange nyhetsbrev nå nylig. Full innboks av tilbud-tilbud-tilbud. Har hatt en razzia over siste uka hvor jeg avmeldte meg masse nyhetsbrev. Går sikkert glipp av gode tilbud, men det spiller liten rolle når jeg ikke vet det :-). Man blir til og med et litt lykkeligere menneske fordi man slipper å ergre seg over alle tilbud man ikke har råd til å slå til på :-).

Gjør det samme her. Særlig på de butikkene som vel egentlig ikke virker å ha helt reelle tilbud, men bare kjører samme priser/kampanjer omatt og omatt. Også de som sender mer enn en mail ryker rett ut. 2-3 mailer pr uke med samme innhold fra samme avsender = spam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 timer siden, fjellkaren skrev:

Jeg har avmeldt meg mange nyhetsbrev nå nylig. Full innboks av tilbud-tilbud-tilbud. Har hatt en razzia over siste uka hvor jeg avmeldte meg masse nyhetsbrev.

Det har ikke jeg. Men jeg har mitt eget system. Bruker mail-filter, alle nye reklame mail havner i en egen mappe. Har jeg tid og lyst ser jeg på noen av de, hvis ikke blir de liggende noen dager inntil jeg sletter alt innholdet i mappen...og venter på påfyll.  Men jo, rydder opp av og til, melder meg  av de som ikke tiltaler meg, de jeg etterhvert sjelden eller aldri åpner.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

12 timer siden, zimwalker skrev:

Det har ikke jeg. Men jeg har mitt eget system. Bruker mail-filter, alle nye reklame mail havner i en egen mappe. Har jeg tid og lyst ser jeg på noen av de, hvis ikke blir de liggende noen dager inntil jeg sletter alt innholdet i mappen...og venter på påfyll.  Men jo, rydder opp av og til, melder meg  av de som ikke tiltaler meg, de jeg etterhvert sjelden eller aldri åpner.

Slik har jeg også gjort det :) 

Har også festa 'nei takk til uadressert reklame' - klistermerke på postkassen og bruker shopgun.com om jeg har behov for å sjekke reklamebladene som sendes ut med posten :)

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 11/21/2017 den 7.03, Bjarne H.S. skrev:

Det finnes grønne alternativer denne uka, bare for å ha nevnt det i alt det svarte: https://www.dnt.no/artikler/nyheter/11121-dropp-kjpestress-kom-pa-byttefest/

:)

Vi vet alle hva som er "god moral". Ikke like gøy bestandig. Så når jeg leste meldingen din dukket Gry Jannicke Jarlum opp i hodet mitt med "Svake mennesker". Denne irriterende sangen ville ikke slippe taket, men kvernet og gikk i hodet i dagevis, inntil jeg nå fant Prima Vera sin versjon av samme. Samtidig fikk jeg døyvet skyldfølelsen nå på denne sorte morgenen, med å "dra kortet" for et par nye ting jeg strengt tatt ikke trenger. Det hjalp!

Jannicke:  www.youtube.com/watch?v=AnEOKicqTko
Prima Vera: www.youtube.com/watch?v=er7ZxVP1Pio

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for Prima Vera - bra versjon :)

En bra artikkel om saken i denne artikkelen

Sitat

«Black friday» handler ikke om å gjøre gode, veloverveide innkjøp av gjenstander og plagg vi har bruk for i hverdagen. «Black friday» handler om frykten for å gå glipp av et godt tilbud. Vi hater å tape penger, så mye at vi er villige til å kjøpe rabatterte varer av ren frykt for å måtte betale full pris ved en senere anledning.

 

  • Liker 4
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo flere e-poster og tilbud og facebookarrangementer og kampanjer jo bedre .. jeg er så møkklei "black friday" lenge før den inntreffer at det er vanligvis en helt grei dag for lommeboka mi. Tilbud er det jo hele tiden uansett så hvis jeg skulle komme på noe jeg faktisk trenger så oppretter jeg et prisvarsel hos prisjakt og venter til jeg finner en pris jeg liker. Joda, jeg skal få unna en julegave eller 2 i løpet av dagen (fra sofaen) men ut over det tror jeg kortet skal få hvile ....  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

13 minutter siden, Per Fredrik skrev:

Vi oppfordrer ALLE til å flykte fra kjøpehysteriet og bruke utstyret dere har og DRA UT I NATUREN OG OPPLEV!1f49a.png💚

Jau! Det var en god oppfordring. Og for oss nordpå som har følgende beskjed fra strømleverandøren på nettsiden får prøve dette i praksis, enten vi vil eller ei. Svartere fredag enn dette blir det aldri..

image.png

 

  • Trist 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 24.11.2017 den 10.55, Per Fredrik skrev:

Her er dagens tilbud fra Helsport, dette til ettertanke,

15622719_10155691435257316_5576486706689 · 

Idag har vi MASSE GODE TILBUD....

GRATIS NORDLYS2728.png

GRATIS ØYEBLIKK FORAN BÅLET MED DINE BESTE VENNER1f49a.png💚

GRATIS STILLHET

GRATIS SOLNEDGANG1f305.png🌅

GRATIS SOLOPPGANG1f304.png🌄

ALT dette kan DU FÅ om du drar ut på tur i dag!
Vi oppfordrer ALLE til å flykte fra kjøpehysteriet og bruke utstyret dere har og DRA UT I NATUREN OG OPPLEV!1f49a.png💚

jeg tok heller det tilbudet her så jeg dro på tur på Black fredag rett etter jobben.jeg fikk ikke med meg noe soloppgang men jeg så månen ,og hørte bølgene fra havet så det kan ikke bli så mye bedre fredags kveld det .

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Problemet blir, når markedsaktører som Helsport eller f.eks. IKEA  taler som de gjør, om vi kan ta dem alvorlig - eller om det bare er en annen form for markedsføring. Å selge seg selv som "grønn" altså. Mistankens hermeneutikk slår inn. Var en debatt om dette på dagsnytt-atten på fredag. Ellers må jeg si jeg likte kampanjenavnet som vpg.no brukte: BLAKK-FREDAG.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.