Gå til innhold
  • Bli medlem

Har jeg fått med meg alt da?


ArveS

Anbefalte innlegg

Etter å ha hengt rundt her et par år tror jeg at reglene for telt begynner å sette seg. Slik jeg forstår det kan ingen av reglene under fravikes UNDER NOEN OMSTENDIGHETER.

  1. Teltet skal ikke veie mer enn 1000g per bruker. Helst bør det veie betydelig mindre.
  2. Teltet skal ha behagelig sittehøyde for en rørslig kar som sitter på et 9cm tykt oppblåsbart underlag i chairkit i innerteltet. HELE innerteltet!
  3. Teltet må være én størrelse større enn antall brukere, dvs minst tremannstelt til to personer. Om vinteren gjelder det firemannstelt til to personer.
  4. Teltet skal være vindstabilt nok til å slå opp i stiv kuling på vidda i februar.
  5. Teltet skal tåle at vinden dreier 90 grader i løpet av natten uten å blafre.
  6. Teltet må kunne settes opp i ett stykke.
  7. Teltet må kunne brettes sammen og legges på pulk uten å ta ut stengene.
  8. Teltet må ventilere så godt at du kan kode pasta i innerteltet uten å skape kondens.
  9. Teltet må ha stormmatter om det skal brukes om vinteren, og ha duk ned til marken om det skal brukes på sommeren

Var det mer da ;-) ?

  • Liker 2
  • Hehe 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
8 minutter siden, ArveS skrev:

Etter å ha hengt rundt her et par år tror jeg at reglene for telt begynner å sette seg. Slik jeg forstår det kan ingen av reglene under fravikes UNDER NOEN OMSTENDIGHETER.

  1. Teltet skal ikke veie mer enn 1000g per bruker. Helst bør det veie betydelig mindre.
  2. Teltet skal ha behagelig sittehøyde for en rørslig kar som sitter på et 9cm tykt oppblåsbart underlag i chairkit i innerteltet. HELE innerteltet!
  3. Teltet må være én størrelse større enn antall brukere, dvs minst tremannstelt til to personer. Om vinteren gjelder det firemannstelt til to personer.
  4. Teltet skal være vindstabilt nok til å slå opp i stiv kuling på vidda i februar.
  5. Teltet skal tåle at vinden dreier 90 grader i løpet av natten uten å blafre.
  6. Teltet må kunne settes opp i ett stykke.
  7. Teltet må kunne brettes sammen og legges på pulk uten å ta ut stengene.
  8. Teltet må ventilere så godt at du kan kode pasta i innerteltet uten å skape kondens.
  9. Teltet må ha stormmatter om det skal brukes om vinteren, og ha duk ned til marken om det skal brukes på sommeren

Var det mer da ;-) ?

Ser ut til at du har fått med deg det meste. Skal jeg være pirkete må du også ta hensyn til punkt 1 og 3 kombinert. Her gjelder reglene for punkt 1 om antall faktiske brukere, uavhengig av teltprodusents angitte antall plasser.

I tillegg kan det nok legges til en del konkrete punkt om et par teltprodusenter på "H", men det er kanskje best å la ligge face with tears of joy

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kommer soveposen i kontakt med innerteltet en eneste gang - ja, da kan du til helvete bare kaste inn håndkledet og dra  strake veien rett hjem igjen! Teltet er ubrukelig søppel, forbannade dritt til ti-tusen kroner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.