Gå til innhold
  • Bli medlem

Hjelp! Trenger nytt liggeunderlag!


Agdestein

Anbefalte innlegg

Etter flere punkterte liggeunderlag vil jeg nå ha et som kanskje er litt mer solid, men fremdeles tykt og behagelig å ligge på. Bruker for tiden Bamse Extreme, men kunne tenkt meg et oppblåsbart og.

Har hund, så er en fordel at det er litt robust :blink: Finnes det noe som ikke punkterer i tide og utide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

For min del gikk det helt fint. Lå på et slikt sist vinter. Stoffet føles LANGT mer solid enn de Exped jeg har nå. Og kan faktisk ikke si at jeg merker noe til de ekstra cm i høyden jeg har nå med Exped. At det hjelper stemmer nok. Men til å ligge på merker jeg ikke noe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@Dingsen Dette blir en dyr vinter :-P Jeg har både 7 og 9 cm fra exped og er veldig fornøyd med disse. Liker at man kan bruke de som flytemadrass og de tørker veldig fort. Men de tar jo som sagt litt plass med tanke på volum. Jeg får se om jeg ikke kan få testet meg et slikt liggeunderlag før jeg eventuelt kjøper. Tak for tips 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, tshansen skrev:

Chair kit tar jo så himla mye plass?? Er jo den store posen ekstra. Jeg tenkte mest på et liggeunderlag som er bra som jeg kan ha minst mulig pakk volum med

Det tar ikke så mye som plass som det ser ut. Posen som følger med er helt uanstendig stor og har plass til både liggeunderlag og sovepose i tillegg til chairkitet. Dropp posen, rull det sammen og ha i ene hjørnet i sekken inn mot ryggen. Tar da minimalt med plass etter mitt syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, tshansen skrev:

Chair kit tar jo så himla mye plass?? Er jo den store posen ekstra. Jeg tenkte mest på et liggeunderlag som er bra som jeg kan ha minst mulig pakk volum med

Neida, tar ikke så stor plass. Tar ut stengene og setter de nedi sekken. Liggeunderlaget ligger inni, så ruller jeg det sammen og putter det nedi schnozzle bag. Spare dermed vekt og volum av trekket til underlaget og trekket til chairkittet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, whistler skrev:

Det tar ikke så mye som plass som det ser ut. Posen som følger med er helt uanstendig stor og har plass til både liggeunderlag og sovepose i tillegg til chairkitet. Dropp posen, rull det sammen og ha i ene hjørnet i sekken inn mot ryggen. Tar da minimalt med plass etter mitt syn.

Noen som har bilde av hvordan det ser ut når du har droppet posen? Jeg har bare sett via youtube, og da ser det voldsomt ut 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På 16.11.2017 den 3.06, Silj3 skrev:

Etter flere punkterte liggeunderlag vil jeg nå ha et som kanskje er litt mer solid, men fremdeles tykt og behagelig å ligge på. Bruker for tiden Bamse Extreme, men kunne tenkt meg et oppblåsbart og.

Har hund, så er en fordel at det er litt robust :blink: Finnes det noe som ikke punkterer i tide og utide?

Jeg har hatt samme punkterings-problematikk på mange og dyre liggeunderlag. Utfordringene har jeg løst med følgende produkter (når jeg ligger i telt, tarp, snøhule eller under åpen himmel):

- Vår/sommer/høst:

Thermarest Prolite Plus Regular øverst og 2/3 av et Thermarest Z-Lite SOL Regular underst. (Alternativt bruker jeg et Ridgerest Solar regular underst.)

- Vinter/tæle i bakken:

Lappmeis (tynt celleplast fra Jysk) øverst, Thermarest Prolite Plus regular i midten og Thermarest Ridgerest Solar Large i bunn.

 

Alle produktene har jeg kjøpt brukt, og jeg har selv utsatt dem for over 190 overnattinger/døgn fordelt på alle årstider. Ingen skader, punkteringer eller nevneverdig tegn til slitasje. 

Jeg veier 67kg og er 173cm, bruker utstyret mitt mye og til dels hardt, men jeg er ikke uvøren. Dette er den eneste kombinasjonen jeg har fått til å holde, og som jeg føler at jeg kan stole på.

 

Endret av eer
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.