Gå til innhold
  • Bli medlem

Bergans Glittertind 4 season,erfaringer?


Hannestad

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med dette teltet?

Finner svært lite info/bilder av dette på nettet. Men til den prisen så virker det interessant.

På tilbud på G-Max er det jo halve prisen av et Helsport X-treme telt,men hvor mye dårligere er det?

Tenker da spesielt på vinterbruk..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Her kommer noen bilder med disse kommentarene:

Vekt:3,7 kg

For sove/oppholdsrom:Bredde 1,5/6m, Høyde 1m  

Fortelt: Lengde: 1,85m ( stort ja!), høyde 1,1m

Pluggfestene tar fint snøplugger.  

Mange barduneringer: 22 

1 inngang. 

Enkelt å sette opp og ta ned. 

20171102_145911.jpg

20171102_150508.jpg

20171102_150337.jpg

20171102_150106.jpg

20171102_150017.jpg

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

42 minutter siden, JanRH skrev:

Teltet minner om Trollhetta. Hvis det er halv pris av 4799,- er det slettes ikke ille :)

Riktig, minner om Trollhetta, bare at her er det storm matter. flere bardunstrammere høyere vanntetthet på bunnduken.

Jeg kjøpe til 1999,-  :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
2 minutter siden, Blaser skrev:

Riktig, minner om Trollhetta, bare at her er det storm matter.

Jeg kjøpe til 1999,-  :)

Mye telt for pengene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, Hannestad skrev:

Det takler vel kanskje det meste av vær vi kan oppleve her i Norge? 

Vi tro det ja.  Det står jo ekspedisjonstelt.  Duken virker sterk. Med 22 barduneringspunkter så skal det mye til før det reiser av gårde.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 måneder senere...

Kjøpte samme teltet i fjor høst, fått brukt den en del. Eneste store minuset hittil er at strikken på teltstengene jeg fikk med var av utrolig dårlig kvalitet. Den strekte seg, jeg klipte, neste gang den skulle opp så var den strekt like mye. Var innom der jeg kjøpte, fikk ordnet nye teltstenger fra Bergans. Får håpe de tåler mer. Probleme oppsto først når kulda inntraff.. merkelig!

Ellers veldig enig med alt som står over, stort telt, MYE telt for pengan! Brukt på Finnmarksvidda, ikke i den dødeligste stormen men gjennom en ganske vindfull natt, gikk helt greit 👍

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

14 timer siden, Silje Somby skrev:

Kjøpte samme teltet i fjor høst, fått brukt den en del. Eneste store minuset hittil er at strikken på teltstengene jeg fikk med var av utrolig dårlig kvalitet. Den strekte seg, jeg klipte, neste gang den skulle opp så var den strekt like mye. Var innom der jeg kjøpte, fikk ordnet nye teltstenger fra Bergans. Får håpe de tåler mer. Probleme oppsto først når kulda inntraff.. merkelig!

Ellers veldig enig med alt som står over, stort telt, MYE telt for pengan! Brukt på Finnmarksvidda, ikke i den dødeligste stormen men gjennom en ganske vindfull natt, gikk helt greit 👍

Var det ute på tur at dei hadde strekt seg mellom oppsetta? Kor kaldt var det?

At strekk i stenger strekker seg når ein møter streng kulde er nokså vanleg, eller kombinasjon kulde/luftfuktigheit, overgang mildt veldig kaldt osv. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellreven mener jeg bruker siliconstrikk i stengene sine, da unngår man visstnok dette. Sikkert flere som bruker samme strikk også.

Kanksje man får kjøpt det i «løsvekt»?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, Mareng skrev:

Fjellreven mener jeg bruker siliconstrikk i stengene sine, da unngår man visstnok dette. Sikkert flere som bruker samme strikk også.

Kanksje man får kjøpt det i «løsvekt»?

Hadde i tilfelle vore gull, for faktum er jo at når ein nikappar strikk so vil det stangsettet verte sjukt stramt når det ikkje er kulde, skjedde i alle fall med dei forrige me kappa på Grønland. 

  • Hehe 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 11 måneder senere...
På 31.1.2018 den 9.58, Tessatroll skrev:

Var det ute på tur at dei hadde strekt seg mellom oppsetta? Kor kaldt var det?

At strekk i stenger strekker seg når ein møter streng kulde er nokså vanleg, eller kombinasjon kulde/luftfuktigheit, overgang mildt veldig kaldt osv. 

Det var etter en tur i -27. Jeg dro til butikken jeg kjøpte teltet på, og fikk nye stenger fra Bergans. Har ikke slitt med det samme etter det. Har sovet mye ute i samme temperatur. Så kanskje det var produksjonsfeil? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Må oppdateres her da! Har fått testa teltet mye mer nå, er fortsatt kjempe fornøyd om ikke enda mer! Hadde aldri trodd at teltet skulle holde så bra, har lugget i tidenes verste storm midt på vidda i senhøsten. Teltet sto bøyd hele natta pga vinden, men alt, stengene, pluggene og duken var i den skjønneste orden etter natta.

Så teltet har virkelig gjort seg verdig til å bli med på de værharde turene! :) Anbefales på det sterkeste. Prisen er heller ikke verst som nevnt.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.