Gå til innhold
  • Bli medlem

Vinterdrømmen - Sikre telt intro


Memento mori

Anbefalte innlegg

F8E09428-B309-401D-9458-504ADE3015F6.thumb.png.c83c9babcc1493f85913eaa23ea88687.png

Anbefaler alle som skal på telttur i vinter og se i hvertfall de første 10 sekundene av Vinterdrømmen på NRK. Bilde er skjermdump fra NRK, fant ikke annen måte å lenke det på. 

Her ser du helt tydelig hvor viktig det er å sikre teltet i pulken. Hadde han hatt et tau i andre enden også, hadde han sluppet mye blafring, men ikke fått så kule bilder 😂. 

Forøvrig anbefales serien, beste på lenge. 

  • Liker 7
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Annonse
26 minutter siden, Karbonfilt skrev:

Noen som vet hvilket telt dette er? Syns ikke det stemmer helt med hverken fjellheimen eller patagonia?

Etter det jeg kan se er det Patagonia.

Edit: Eller kanskje ikke. Ser ikke ut til å ha alle detaljene som Patagonia har. Mulig en spesialmodell?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har hatt dette, men angrer litt på at jeg solgte det. Byttet til Patagonia. Har en lav fin profil.

Her er en eldre produktbeskrivelse:

Stortinden 2 er et X-Trem telt som er utviklet for de som ønsker et meget lett telt som kan brukes under ekstreme værforhold. 

Teltet har to innganger i front, har god plass innvendig og stor takhøyde. På grunn av tunnelkonstruksjonen er teltet meget raskt å sette opp. Airflow®II ventilasjonssystem reduserer kondens. Bagasjerommet har plass til oppbevaring av utstyr og matlaging. Teltet har en robust konstruksjon, stormmatter og ekstra barduneringspunkter tilpasset de tøffeste forhold. 

• Vårt mest vindstabile telt for bruk under krevende forhold  
• Bagasjerom med to innganger 
• Innertelt med 360° glidelås åpning og god ventilasjon 
• Yttertelt har kraftig Delerinlås m/glidelåsklaff 
• Nettinghylle i innertelt  

Type telt: Tunneltelt 
Personer: 2 
Mål pakket: 18x50cm  
Vekt telt (+/-10%): 2,9kg 
Vekt plugger: 0,30kg 
Antall innganger: 2 
Antall bagasjerom: 1 
Stanglengde: 1x200+2x270 
Tilbehør: Rep Kit (+0,15kg)

IMG_2111.thumb.PNG.061f72c79995f68645ab6518165b48dc.PNG

Endret av Memento mori
Lagt til målskisse
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, esphojo skrev:

Jeg tror det må være Helsport Stortinden 2

Jepp, det ser riktig ut:) Klødde meg i hodet, men utgått modell altså. Det forklarer saken:) Men super serie, fikk med meg "Alene" også, blir spennende og se om det kommer mer fra den karen. Mye flotte bilder og likanes kar:)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, ViktorS said:

Ett slikt telt ser meeeget bra ut som solotelt da!!! Kunne vært brukt som helårstelt under alle forhold dette jo!

Hvis du skal være mye på et sted på vinteren så foretrekker jeg "camp-varianter". Dvs telt med en ekstra bue i forteltet. Det gir mye bedre plass til litt kokkelering i forteltet. Fordelen her er selvsagt at det er mindre, og dermed også mindre værutsatt. men igjen mer "værutsatt i fotenden". Med et telt med f.eks bagasjerom i begge ender så skal det ekstremt mye til å få kulde-/fuktproblem som følge av overslag når fotenden blir blåst inn osv. 

Det SKAL være noen parametere å måtte tenkte over ;-) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

28 minutter siden, Espen Ørud skrev:

Hvis du skal være mye på et sted på vinteren så foretrekker jeg "camp-varianter". Dvs telt med en ekstra bue i forteltet. Det gir mye bedre plass til litt kokkelering i forteltet. Fordelen her er selvsagt at det er mindre, og dermed også mindre værutsatt. men igjen mer "værutsatt i fotenden". Med et telt med f.eks bagasjerom i begge ender så skal det ekstremt mye til å få kulde-/fuktproblem som følge av overslag når fotenden blir blåst inn osv. 

Det SKAL være noen parametere å måtte tenkte over ;-) 

Ser poengene dine, og skulle jeg hatt flere enn meg selv i teltet, skal canpløsningen være der. Har sett litt på nye spitsbergen extreme til dette bruket. Men til solobruk, så dette teltet meget bra ut. Men utgått modell...

ser ut som den tredje stanga nede ved fotenden reduserer mye innpress av telt, da den er plassert nesten helt nede ved tærne :P

til solotelt, sikler jeg på reinsfjell extreme, evnt ett tarptent scarp :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.