Gå til innhold
  • Bli medlem

Hagløfs L.I.M III godt nok for skitur på fjellet?


Karbonfilt

Anbefalte innlegg

Hei, 

 

Jeg har et sett med Hagløfs L.I.M III jakke og bukse som jeg bruker til 3 sesongs turer i fjellet. Jeg har begynt å se på utstyr til fjellskiturer og lurer på om dette sette er brukanes eller om jeg må investere i et nytt skallsett? Jeg er helt nybegynner i fjellskiverden og setter stor pris på innspill:) 

Turer jeg ser for meg på sikt, og som skallbekledningen skal holde til, er for eksempel Finse til Rjukan eller Gol til Høgevarde. 

Endret av Karbonfilt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Jeg har Hagløfs L.I.M II jakke og bukse. Stoffet er tynt, men ved litt forsiktig bruk går det trolig bra. Jakka puster meget bra til å være membran, samt god vindtetthet. Min lekker vann over skuldrene. Vann er ikke et problem vinterstid. God vindtetthet og best mulige pusteegenskaper er viktigere. Buksa synes jeg er i tynneste laget. Bruker min som overtrekksbukse.

Vinterstid er skalljakka fin ved uvær og snøfokk. Bruker vanligvis Gore-Tex Pro shell, men Lim III duger. En god dunjakke er fin å ha ved rast og stillstand.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk bare at slike membraner ikke puster i kulde. De blir potte tette.

Et sånt sett er greit å ha med på fjellet om man forventer våt snø eller regn. Skal man gå i skikkelig vintervær er en gammeldags bomullsanorakk mye bedre.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst

Bomull er det klart beste valget i tørt og kaldt vintervær.

I overgangsvær, dvs. litt kulde og litt mildt vær, ville jeg valgt membran. Noen foretrekk sikkert bomull her også.

Jeg bruker bare Gore-Tex jakke når det er helt nødvendig. Har mange ganger klart med med en vindjakke som ytterste lag :) 

Lenke til kommentar
Del på andre sider