Gå til innhold
  • Bli medlem

Hvordan lese is -ferskvann stålis


Memento mori

Anbefalte innlegg

Fin og informativ. Husk at det ikke finnes trygg is, bare trygge skøytere og dette er fin kunnskap. Jo flere på isen jo sikrere er ikke veien å gå. Gleder meg til skøytesesongen starter. Kona sier huff, og sier at jeg ikke må glemme at jeg er tyngre nå, enn når jeg var 12-åring. 

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Batteridrill, ståltråd og meterstokk brukes her. Barnevogn har vi hatt med oss på isen fra ungene var små. Skal man vente på brannvesenets 15cm langs vestlandskysten kan man heller selge skøytene :lol: 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan lese is?

Kjøp ispik! https://sv.wikipedia.org/wiki/Ispik

Ispigger til å komme deg opp fra vannet så du kan ta på deg det tørre klesskiftet som ligger i vanntett pakkpose i ryggsekken i tilfelle du går igjennom isen har du fra før...

Prøv å hakke gjennom isen med ispiken og snu dersom det går siden du lett slår en ispik gjennom 4-5 cm is med ispiken... og tynnere is er utrygg!

Husk å ta det pent og rolig før du har sjekket at isen er OK over hele vannet...

 

 

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.