Gå til innhold
  • Bli medlem

Ultralett soveposeliner


Gjest Mareng

Anbefalte innlegg

Jeg ser etter ett soveposetrekk som er så lett som overhodet mulig. Det er kun for å beskytte dunposen mot skitt fra kroppen, det er nok om lineren går opp til under armene eller over skuldrene.

Hva er ultralett alternativene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
2 timer siden, Øyvind Hellenes skrev:

Er dette verkeleg nødvendig dersom ein søv med ull/polyester-undertøy?

En fin måte å ødelegge tråden på er å komme med gode (opplagte) ideèr... :P

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en slik: 

https://www.bergans.com/catalog/gear/sleeping-bags/sleeping-bag-accessories/Liner-Silk

veier lite og er veldig behagelig mot kroppen. Min har en "kledelig" rosa - farge ;-) 

Hvor mye den egentlig isolerer skal jeg ikke si for mye om. Personlig syntes jeg det var veldig upraktisk at ca 50 cm øverst på hver langside ikke var sydd sammen så det fikk jeg Svigermor til å fikse :-) Hadde den med på en 5-dagers hytte til hytte i Tafjordfjella og det er ganske digg å kunne pakke superlett når man en sjelden gang har sjansen til det. Putelomma er grei for å holde på plass det man velger å bruke, også hakket mer behagelig enn soveposetrekket mot kinnet. 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

8 timer siden, Lofoten-Møring skrev:

Jeg har en slik: 

https://www.bergans.com/catalog/gear/sleeping-bags/sleeping-bag-accessories/Liner-Silk

veier lite og er veldig behagelig mot kroppen. Min har en "kledelig" rosa - farge ;-) 

Hvor mye den egentlig isolerer skal jeg ikke si for mye om. Personlig syntes jeg det var veldig upraktisk at ca 50 cm øverst på hver langside ikke var sydd sammen så det fikk jeg Svigermor til å fikse :-) Hadde den med på en 5-dagers hytte til hytte i Tafjordfjella og det er ganske digg å kunne pakke superlett når man en sjelden gang har sjansen til det. Putelomma er grei for å holde på plass det man velger å bruke, også hakket mer behagelig enn soveposetrekket mot kinnet. 

 

Har helt identisk selv, kjøpt på e-bay for 75kr ;)

Men til bruk inni sovepose foretrekker jeg disse med mumiefasong.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.