Jump to content
IGNORED

Rypejakt nok en gang

REs
 Share

Recommended Posts

Har foreløpig bare vært et par turer i Jotunheimen etter rypa, og der er det et godt år. For oss som går etter fjellrypa handler det om å komme seg skikkelig opp i høyden. Det blir stadig flere jegere, men de fleste gidder ikke gå til topps så det blir et voldsomt jakttrykk på de nærmeste randene og i liene nær vei. De stakkars kullene som satt der ble utradert første helgen. (de fleste jegerne er bare ute den helgen) Inne i fjellet er det veldig godt med fugl.

• 1 year later...
Annonse
På ‎11‎.‎09‎.‎2019 den 14.15, Espen Ørud skrev:

Vanlig dilemma i bratt terreng det der ja. Jakter i litt slikt i løpet av høsten også, men turene som starter hjemmefra er som å gå i et parkanlegg i forhold. Men med 15 kg sekk så blir det uansett fin trim... (12 uten hagla i...)

Hvordan synes du det er å skyte med såpass stor og tung sekk?

Jeg pakker til årets rypejakt nå, og det er meldt et helvetes vær. 15 sekundmeter og snø/sludd. Sekken blir nok tyngre enn vanlig. Det kan bli noen tøffe dager. Heldigvis har vi hytte å sove i..

Jeg går med jaktsekk med tynne skulderstropper som bygger lite. Denne har jeg også med på lerduebanen. Det hender noen ganger hvis jeg er på jakt med lang innmarsj at jeg støkkjakter på veien med Reconpacken på, men det går veldig dårlig å skyte med den. Kommer ikke skikkelig nerpå med kinnet, og fluktskudd er egentlig bortkastet ammunisjon..