Jump to content
IGNORED

Rypejakt nok en gang

REs
 Share

Recommended Posts

ref. start innlegget til @REs så har jeg nå selv begynt å gjort meg opp min personlige mening.

For min egen del startet rypejakta på 70 tallet og fikk min første rype bare 10 år gammel. På 70, 80 og delvis 90 tallet var det mye ryper der vi jaktet.  Nå i år var det "svart hav".

Noe har skjedd, og det er ikke jegenen sin skyld, i alle fall der vi jakter.  Ettersom vi ikke såg noen ryper, så ble jakta avsluttet etter dag 1.  PS vi har en jaktpremiert hund, og værmessig så var det idelle forhold. Så det var derfor enkelt å ta konklusjonen om at vi opplevde "svart hav".

Nå er det jo slik at for meg er ikke antallet ryper viktig lengre, det er mer opplevelsen og det sosiale rundt.

Vi kommer garantert ikke tilbake, men heller finne et område der vi vet det er nok rype til å ta ut noen.  Synes virkelig at fjellstyrene kan takstere og så beslutte om man skal åpne for jakt.

Så tilslutt noen biler;

En fullstappet Powerframe sekk er bra for det sosiale ved leirbålet,

Et bilde av gamlingen (77 år) som orker å delta-IMPONERENDE!!.   ( Må dog innrømme at han ble sliten på vei ned de 750 høydemeterene.)

Tilslutt takker gamlingen for seg.  Nå er det  desverre slutt med slike turer for hans del.  ( Hytte og flatt terreng er ok, men ikke tomannstelt med engelsksetter og bratte fjell)

20190910_121633.jpg

20190910_173436.jpg

20190909_200243.jpg

20190910_173656.jpg

• Like 3

Annonse