Gå til innhold
  • Bli medlem

HILLEBERG AKTO vs UNNA


trostn

Anbefalte innlegg

TENKER PÅ OG KJØPE MEG ETT NYTT OG LETTERE TELT,HAR TITTET LITT RUNDT OG HAR FÅTT ET DILEMMA, AKTO ELLER UNNA,ER DET NOEN SOM HAR ERFARINGER MED DISSE?

ELLER ER DET NOEN ANDRE 1-2 MANNS TELT PÅ MARKEDET SOM DERE VIL ANBEFALE?

ER NY PÅ FORUMET ,OG HAR ALLEREDE HATT STOR GLEDE AV OG LESE DISKUSJONENE,

HILSEN

TROSTN.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har ingen erfaringer med teltene, men er ute på jakt etter telt selv.

Akto er overlegent lettere, det er viktig å få med seg.

Men I Akto er det også mye mindre plass, både bredde og høyde.

Unna er uten fortelt, men til gjengjeld er det god plass inne i teltet.

Personlig hvis jeg skulle hatt ett rent 1manns telt, ville jeg valgt Unna uten tvil.

Men ta også en titt på Hilleberg Jannu, dette er ett tomanns telt. Om du vil ha god plass :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tips,

har nesten bestemt meg for UNNA,

er det mulig og varme seg et lite måltid innen dørs i unna ved dårlig vær?

noen som har erfaring?

eller blir det for liten plass?

og hvordan er det med kondens ved fuktig værtype?er trønder så det er litt viktig :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

takker for tips,

har nesten bestemt meg for UNNA,

er det mulig og varme seg et lite måltid innen dørs i unna ved dårlig vær?

noen som har erfaring?

eller blir det for liten plass?

og hvordan er det med kondens ved fuktig værtype?er trønder så det er litt viktig :D

Jag har aldrig upplevt kondens i mitt Unna. Om du ska laga mat så kan du knäppa loss innertältet vid öppningen och på så sätt frigöra lite yta för ditt kök. Vi var två vuxna + en hund under 1 veckas vandring i fjol sommar. Det fungerade bra, men vi hade också tur med vädret. Sambons rygga hade vi i tältet på nätterna, min stora Vulcan fick stå på högkant mellan inner- och yttertält de nätter de regnade. Det fungerar bra faktiskt. Unna är stort och rymligt inuti och har dessutom högt i tak. Jag har ingen personlig erfarenhet av Akto, men min kompis som mest är solo i det är mycket nöjd med det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte Unna, så først på Akto, men fant ut at den eksta 1/2 kiloen Unna veier over Akto er verdt det. Syntes det var komplisert å få spent opp Akto, en må bruke 8 plugger for å spenne det opp. Men den viktigste grunnen til at jeg valgte Unna var lav takhøyde i Akto. likevel kan det tenkes at jeg på et senere tidspunkt anskaffer Akto også, det er er tross alt mye telt for 1,5 kg.

2006 modellene av både akto og unna har forresten et par forbedringer, først og fremst en klaff over glidelåsen i døra, men også lettere og sterkere barduner og en ny type teltplugg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.