Gå til innhold
  • Bli medlem

Robens Goshawk - Hvorfor burde jeg ikke kjøpe dette teltet?


northern_fov

Anbefalte innlegg

Annonse

Raptor så jeg også.

Jeg har vet inne på nettsiden, de har gode teltmodeller blandt "ultralight" og "scandinavian" serien ser det ut til, jeg har ikke sett på de andre.

30D siliconert duk blr ha rikelig med rivestyrke til helårstelt, DAC stenger er prima klasse, stankanalen er stengt i den ene enden.

Såvidt jeg kan bedømme står det ikke tilbake for premiumteltene overhodet.

Robens var best i telt av tunelltelt også, https://test.no/beste-telt-2016

Robens kite ser ut som ett nydelig romslig solotelt også http://www.robens.de/en/Products/tents/scandinavia/kite . Eller buzzard UL om man vil ha telt på under en kg.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Duken til robens virker ihvertfall veldig bra med tanke på strekk i regnvær. De fleste andre preimiumprodusentenes duk strekkes vesentlig mer i regn enn hydrotex duken.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan være greit å kjenne til at silikonert polyester er litt svakere enn silikonert nylon av tilsvarende vekt/denier - det er ulempen, fordelen er altså bortimot null "vannforlengelse". Vet ikke helt hvor stor foskjellen i styrke er, men mine telt (UL-typer) er av 15D-duk av nylon, og jeg vil anta at 30D-duk av polyester er sterkere enn det. :) Håper du kan skrive noen ord om teltet når du har fått brukt det litt - og jeg håper du får gode opplevelser å rapportere om :thumbsup:

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Fin gjennomgang og bilder. Takk for det. Alltid artig og se og høre om erfaringer med telt av andre fabrikanter enn de 2 H´ene.

Genialt med den baldakin løsningen. Fantastisk å kunne trekke seg tilbake, men samtidig få utsikten mens en sitter godt skjermet for vind og vær. Den er nesten grunn nok til å kjøpe teltet. 

Jeg har en tilsvarende løsning på mitt gamle vintertelt, men det er dessverre alt for tungt å bære med seg i sekk. Skulle gjerne hatt den muligheten på et lett 1 P telt:-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takket være baldakinløsningen fikk vi presentert et flott elg-show nede i dalen. Vi satt egentlig bare å stura da jeg kom på at jeg hadde med kikkert. Fram med den og vi fikk fort øye på en diger elgokse som kurtiserte 2 elgkuer med totalt 3 kalver. Med kamera og telelinse trygt inne i forteltet ble det rene Ut i naturen live. Dette er virkelig et telt med personlighet og praktiske løsninger som jeg håper kan gi oss flere gode opplevelser i fremtiden.

Slenger ved noen ekstra bilder jeg tok hjemme ved førstegangsoppsett.

20171002_175056.jpg

20171002_183209.jpg

20171002_183223.jpg

20171002_184243.jpg

20171002_185254.jpg

20171002_185544.jpg

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.