Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg Saivo 3 vs. Hilleberg Keron 3GT


hakonmar

Anbefalte innlegg

Er det nokon som har erfaring med noen av disse teltene? Lurer felt på kva for av desse eg skal kjøpe. Veit det med bruksområder etc. Har eit Ringstind2 til turer lange turer aleine, men vil gjerne ha ett til turer der vi er to eller kanskje 3 og skal ha litt mer komfor og plass. Skal ikkje ha lavvo, blir for lange turer til det.

Spm. er kva for av desse som er best komformessig, bruksmessig. Vil bli brukt i fjellet og på vidda, både sommer og vinter. Vekta er eg komfortabel med. Ligger på rundt 4,6 ogg 4,7 for begge.

Vil vere 2 eller 3 som vil vere i teltet ved bruk. Brukt i vind, dårlig vær og fint vær. Tenk på hvordan det vil vere å vere i teltet ein dag. Plassmessig, matlaging etc.

Er det noen som har ei formeining om kva som vil vere det beste valget? Skal kjøpe om kun kort tid, so innlegg tas med takk:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

keron 3gt er et stooort telt med masse plass!! det er luksus plass for to og god plass for tre! kansje det eneste tremanns teltet det virkelig er plass til tre!!!

med to yttertelt rom har du et rom til sekker evt. det utstyret du trenger og et rom som inngang og matlagings rom! teltet veier ca. 4,5 kg (noe som du sikkert har funnet ut selv) det er kansje tungt til å være tremannstelt, men jeg synes det er verdt det når teltet står oppe og alle mann er kommet i teltet og har good plass!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har Keron (ikke GT) og det teltet har masse plass, med GT sitt fortelt så får du luksus.

Jeg er litt lang (ikke noe sånn voldsomt altså, bare ca 1,85) og Keron er et av svært få telt jeg kan sitte oppreist i uten å måtte bøye nakken.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Då har eg kjøpt telt. Bestemte meg for eit Keron3GT då komfor stod i høgsetet. Har tilgang på eit Svalbard telt frå Helsport, som i grunn er ganske likt Saivo. Kjøpte det på www.skovdenatur.nu . Med valutaen ble det noe sånt som 5700 norske kroner uten frakt.

Takker for hjelp og gleder meg til å prøve ut luksusen i fjellheimen. Skal uansett ha det med til Vinjerock 4-5august:)

Takker for hjelp!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.